Tag Archives: wakparjosudarno

Video Takdir Allah: Ustaz Shamsul Berjaya Tegur 3 Mat Boroi


Kamu merancang Allah merancang,Perancangan Allah lebih baik dari kamu’.

Aku tengok Rahim Tambhy Chik naik gagap lalu berkata..’Saya berdukacita hari ini’

Eskay sebut bismillah pun dah jadi ‘Bismilla Nirrahma Nirrahim’..

Shuib Lazim…macam takut nak tunjuk muka saja..

Itulah takdir Allah Yang Maha Agong menghantar seorang jundullah untuk menegur 3 trio Umno .

Eskay tolong ingat azab Allah: Ustaz Shamsul

Bekas Imam Masjid Saidina Omar Al Khattab, Bukit Damansara, Ustaz Shamsul Firdaus Alhafiz mengingatkan trio Datuk T supaya mengingati azab Allah, sebelum salah seorang daripadanya, Datuk Shazryl Eskay Abdullah melakukan sumpah laknat.

Shamsul adalah pendakwah bebas yang dimaksudkan pihak media, ketika hadir memberi ‘khutbah’ kepada Eskay, bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dan bekas bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim di Masjid Amru Ibnu Al As, Sentul petang tadi.

Kehadirannya pada mulanya disangka Pegawai Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan.

Beliau kemudiannya mengambil tempat dan duduk di hadapan ketiga individu berkenaan sebelum Eskay bersedia mengangkat sumpah.

Shamsul ketika dihubungi Keadilandaily.com berkata, beliau berbuat demikian supaya Eskay memikirkan semula tindakannya yang boleh memakan diri berikutan sumpah laknat tersebut.

Selain menasihati ketiga mereka, Shamsul turut memberikan sebuah buku berkaitan hukum qazaf kepada indivitu terbabit.

“Saya ada menghulurkan buku itu kepada Eskay dan memberikan nasihat berbunyi ‘jangan ambil kira habuan dunia kerana azab Allah lebih pedih’.

“Apabila melakukan pembohongan akan ada implikasi terutamanya apabila pembohongan itu yang ingin dijadikan sebagai sumpah laknat,” katanya.

Tambahnya, beliau juga menyedari bahawa Eskay membaca sumpah berkenaan mengikut skrip yang ditulis pada sehelai kertas selepas enggan menerima nasihatnya.

“‘Skrip’ yang disiapkan kepada Eskay itu tidak dapat mengelakkan beliau di dalam jenayah qazaf,” katanya yang percaya skrip itu disediakan pihak tertentu.

Sebelum ini Shamsul memberitahu bahawa sumpah membuktikan pertuduhan zina cuma dilakukan oleh pasangan suami isteri, seperti digariskan dalam perundangan Islam.

Sumpah tersebut dipanggil sebagai sumpah Li’an yang dinyatakan dalam Al Quran dalam Surah An Nur.

“Sumpah li’an ini pula adalah sumpah saling rela dilaknat, ia tak ‘laku’ kalau hanya sebelah pihak sahaja. Kedua, ia tidak ‘laku’ kalau tidak membabitkan suami dan isteri,” ujarnya.

Keadilandaily

Video Seks: Polis Cooperate Dengan BN?


Video seks: Polis bersekongkol dengan BN,dakwa PKR

PKR mendakwa polis bersekongkol dengan BN berhubung sebuah video seks yang didakwa membabitkan ketua umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan aksi seks dengan seorang pelacur.

Pada sidang akhbar di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya, pemimpin parti itu mendakwa polis bertanggungjawab menuduh Anwar sebagai pelaku dalam video seks berkenaan.

Naib presiden PKR Nurul Izzah Anwar berkata beliau mendapat aduan seorang pegawai polis yang dikenali sebagai SAC1 Isa Abdul Rahman dari Bukit Aman telah memberi ceramah kepada guru-guru di beberapa sekolah di Kelantan sejak beberapa bulan lalu dan mencemarkan nama baik bapanya itu.

“Saya diberitahu pegawai dari Bukit Aman itu memberitahu guru-guru di Kelantan bahawa Anwar adalah ancaman kepada keselamatan negara dan pelaku video itu adalah Anwar.

Kita mengecam perbuatan ini dilakukan sendiri oleh pegawai tertinggi Bukit Aman,” katanya.

Rakan naib presiden PKR Tian Chua juga senada menuduh polis “menari mengikut rentak parti pemerintah”.

Katanya, beliau secara peribadi juga mendapat aduan bahawa pekerja parti berbangsa Melayu PKR telah diberikan ‘nasihat mesra’ daripada polis.

“Pekerja pilihan raya kami telah dipanggil dan diberi ceramah oleh polis yang berkata Anwar adalah lelaki di dalam video itu dan mereka mempunyai maklumat dalaman.

“Ini bukan kes terpencil. Ramai ahli kami yang berbangsa Melayu dijadikan sasaran untuk diberikan ‘nasihat’ bahawa Anwar adalah pelakunya. Kata-kata seumpama itu telah banyak dialami oleh ahli PKR,” katanya.

Sewaktu Eskay melakukan sumpah laknat, pintu utama masjid dan pintu ruang solat telah ditutup.

Selepas selesai melakukan sumpah tersebut, Eskay, Rahim dan Shuib beredar dengan kawalan ketat pihak polis, juga melalui pintu belakang masjid.

mKini

Nota: Hebat jugak 3 boroi masuk keluar masjid pun di kawal ketat oleh Polis.Patutlah dari awal lagi Polis tak mau tangkap 3 ekoq boroi tu..hahaha

Kuharapkan pagar,rupanya pagar …….hangpa sambung ayat tu..hahaha

Lepas ni kita tunggu apa pulak drama 3 boroi tu..


Blog Umno Bebas Tayang Video Seks,Polis Tidur?


Dari mana blogger UMporNO dapat video itu? Eskay kata semua dah bagi pada Polis,KPN cakap video tulen!

Undang undang tak terkena blogger UMporNO ke? Papagomo bebas tayang video seks!

Ada pakatan sulit PDRM dengan blogger UMporNO ke?

Banyak blog UMporNO sedang menayangkan video seks!

Semalam timbalan KPN cakap nak siasat ,tak sampai 12 jam depa dah duk pulun tayang video seks fitnah Anwar…

Sayangnya muka Anwar tak dapat dijelaskan …Perut Boroi Jugak yang Jelas..hahaha

Hangpa tengok hangpa sendiri tanggung

panglima-harimau.blogspot.com

%d bloggers like this: