Tag Archives: Ummi Hafilda

Ummi Hafilda Calon Parlimen Pekan PRU13 ?


Ummi ketika dihubungi oleh wartawan telah mengesahkan akan menjadi calon dan masuk bertanding diatas tiket Umno/Bn.

Berita paling kuat ialah beliau akan bertanding menurut PUCUK PIMPINAN NEGARA !

Jika dilihat dari perspektif utama ,maka pucuk tertinggi pimpinan Bn ialah PM Najib yang mewakili Parlimen Pekan sebagai MP dan Ketua Kerajaan.

Menurut beberapa pemerhati politik dari meja bulat dan empat segi kedai kopi, besar kemungkinan Ummi akan dicalonkan sebagai MP Parlimen Pekan kerana disitu amat diyakini akan ‘menang mudah‘..itu kata depa laa.

Jika Ummi bertanding di Parlimen Pekan , PM Najib nak bertanding tang mana pulak? adakah PM akan mengikuti nasihat ‘First Lady’ untuk bertanding di negeri asal beliau di Negeri Sembilan? ini satu teka teki menarik.

Walau bagaimana pun, kehadiran Ummi dengan imej ‘terbaru’ beliau akan menghangatkan kerusi kerusi Umno kerana banyak dari kalangan pimpinan ‘Bahagian Umno’ yang akan disuruh ber’BAIA’H’ pasti tidak akan memberikan laluan mudah untuk Ummi.

Mungkinkah PM Najib melihat Ummi sebagai ‘Winnable’ selaku calon boleh menang ?

Ummi masuk bertanding

KUALA LUMPUR – Adik kepada Timbalan Presiden PKR, Ummi Hafilda Ali tidak menolak kemungkinan untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang sekiranya dicalonkan.

.

Bagaimanapun menurutnya, keputusan sama ada bertanding sebagai calon terletak kepada pucuk kepimpinan negara untuk putuskannya.
“Kalau pucuk kepimpinan merasakan saya layak, layaklah. Kalau pucuk kepimpinan kata saya tak layak pun tidak mengapa.
.
“Bagi saya, apa yang lebih penting ialah untuk membantu kerajaan mendedahkan pekung pembangkang dan siapakah mereka ini. Saya akan terus menjelajah ke seluruh negara untuk berceramah bagi tujuan itu,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika ditemuramah dalam Program Kerusi Panas terbitan Bernama Radio24, semalam.
.
Dalam pada itu, Ummi menegaskan, usaha untuk membongkar hipokrasi pembangkang akan diteruskan selagi pimpinan utama dalam pakatan itu tidak sedar akan kesalahan mereka.
.
Usaha tersebut, ujarnya, hanya akan dihentikan selepas mereka bertaubat dan kembali ke pangkal jalan.
.
S.Harian
.
Apa kata ahli keluarga Ummi sendiri..
.

Ummi Hafilda Akhirnya ‘Pasrah’


Ummi Hafilda tarik balik saman rakan perniagaan dan Malaysiakini RM100 juta

Ahli perniagaan Ummi Hafilda Ali Isnn menarik balik saman fitnah RM100 juta yang difailkan terhadap bekas rakan perniagaannya dan pengendali laman berita Malaysiakini.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk V T Singham membatalkan writ saman itu selepas membenarkan permohonan peguam Zulhelmi Wagiman, yang mewakili Ummi Hafilda, untuk menarik balik saman itu dengan kebebasan untuk memfailkan semula.

Singham bagaimanapun memberi amaran kepada Ummi Hafilda sekiranya beliau ingin memfailkan semula saman itu buat kali ketiga, itu adalah peluang yang terakhir untuknya berbuat demikian.

Ini adalah saman yang kedua difailkan Ummi Hafilda terhadap Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda dan Mkini Dotcom Sdn Bhd selepas saman pertamanya dibatalkan pada 13 April lepas oleh Hakim Mahkamah Tinggi Datin Zabariah Mohd Yusof selepas peguam kedua-dua pihak tidak hadir ke mahkamah semasa kes itu disebut di hadapannya.

Hakim Singham berkata mahkamah tidak menggalakkan dan tidak akan melayan pihak yang menyalahgunakan mahkamah dan menasihati pihak yang ingin memfailkan sebarang tindakan supaya ia dibuat dengan teratur.

Zulhelmi menarik balik tindakan saman itu selepas pihaknya mendapati writ saman itu tidak teratur di mana nama Nor Azman yang dinyatakan dalam saman itu berbeza dengan namanya di dalam kad pengenalan dan saman itu juga tidak dihantar di alamat terakhir Nor Azman di Kapit, Sarawak tetapi dihantar ke alamat ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat di Petaling Jaya.

Beliau berkata pihaknya dengan sukarela menarik balik saman itu tetapi tidak bersetuju sekiranya pihaknya membayar kos kepada Nor Azman.

Perkara mengenai nama yang berbeza dan alamat terakhir itu telah dibangkitkan oleh peguam Mohd Yusmadi Mohd Yusoff yang mewakili Nor Azman dan memohon sekiranya saman itu ditarik balik, pihak plaintif (Ummi Hafilda) membayar kos sebanyak RM5,000 kepada anak guamnya sebagai kos pengangkutan dan kos guaman.

Singham membenarkan kos RM5,000 yang dipohon oleh Mohd Yusmadi itu dilaksanakan selepas beliau membuat keputusan di akhir kes saman kali yang ketiga, sekiranya plaintif memfailkan semula saman itu.

Terdahulu, Mohd Yusmadi memohon supaya mahkamah menangguhkan kes itu kepada tarikh lain bagi membolehkan pihaknya mendapat laporan daripada Jabatan Insolvensi mengenai anak guamnya yang dilaporkan muflis.

Mohd Yusmadi juga memberitahu beliau menerima laporan daripada Jabatan Insolvensi mengenai Ummi Hafilda yang diisytiharkan muflis pada 1999.

Zulhelmi mengakui laporan itu tetapi pihaknya telah merujuk kepada jabatan itu sebelum memfailkan saman dan jabatan itu membenarkan Ummi Hafilda membuat tindakan berkenaan.

Hari ini, mahkamah juga menetapkan untuk mendengar perbicaraan penuh kes berkenaan dan semua saksi bersedia di mahkamah namun mahkamah mempersoalkan mengapa Ummi Hafilda sebagai plaintif tidak hadir pada prosiding pagi itu.

Zulhelmi mengakui kesilapannya kerana beliau beranggapan bahawa hari ini ditetapkan untuk mendengar permohonan sahaja dan bukannya untuk perbicaraan penuh saman itu.

Ketika prosiding bersambung semula setengah jam kemudian, Ummi Hafilda hadir ke mahkamah.

Dalam saman yang difailkan pada 25 April lepas, Ummi Hafilda mendakwa Nor Azman dalam satu temu ramah di lobi Parlimen, telah mengeluarkan kenyataan bersifat fitnah serta menyerangnya secara peribadi.

Ummi Hafilda mendakwa kenyataan Nor Azman itu dibuat untuk memalukannya dan berniat jahat seolah-olah beliau seorang wanita yang mempunyai banyak skandal serta amat tidak jujur, selain terlibat dengan bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang mengakibatkan pertuduhan liwat terhadap ketua pembangkang itu.

tmi

Ummi Hafilda: Saman 100juta Bakal ‘Putih Mata’ Lagi?


Baginda mohon ketepikan saman fitnah Ummi

Ahli perniagaan Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda hari ini memohon untuk mengketepikan saman fitnah yang difailkan oleh Ummi Hafilda Ali ke atasnya.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk VT Singham memberi amaran kepada kedua-dua pihak agar tidak membuat sebarang kenyataan di luar mahkamah yang mungkin memberi kesan ke atas kes berkenaan.

“Saya juga baca akhbar. Saya alu-alukan media membuat laporan kerana ini membantu ketelusan dan mempercepatkan kes.

“Bagaimanapun, awak mesti memberi keterangan di dalam mahkamah dan bukannya di luar,” katanya yang dipercayai merujuk kepada sumpah laknat yang dilakukan oleh Ummi Hafilda pada Selasa lalu.

Dalam sumpahnya itu, dia mendakwa dirinya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan Baginda (kiri).

Singham kemudiannya menetap 12 September bagi mendengar permohonan itu.

Baginda yang diwakili peguam Yusmadi Mohd Yusoff terdahulu memberitahu mahkamah bahawa beliau baru dilantik menjadi peguamcara kerana baru menerima writ saman.

Katanya beliau telah memfailkan permohonan bagi mendapat kebenaran untuk memasukkan memorandum kehadiran bersyarat.

Pada 25 April lalu, Ummi Hafilda memfailkan semula saman fitnah yang sebelum ini dibatalkan oleh Mahkamah Tinggi 13 April lalu, selepas peguam kedua-dua pihak tidak hadir ketika ia pertama kali disebut.

Dalam saman itu beliau mendakwa Baginda dalam satu temuramah di lobi Parlimen telah mengeluarkan kenyataan bersifat fitnah serta menyerangnya secara peribadi.

Ummi Hafilda mendakwa kenyataan Baginda itu dibuat untuk memalukannya dan berniat jahat seolah-olah beliau seorang wanita yang mempunyai banyak skandal serta amat tidak jujur, selain terlibat dengan bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang mengakibatkan pertuduhan liwat terhadap ketua pembangkang itu.

Turut dinamakan sebagai defenden pada saman fitnah itu adalah Mkini Dotcom Sdn Bhd yang didakwa telah secara cuai membenarkan penerbitan, penulisan dan penyiaran artikel bersifat fitnah itu di lamanweb http://www.malaysiakini.com pada 15 Mac lalu.

Beliau menuntut gantirugi am RM100 juta dan perintah injunksi bagi menghalang kedua-dua defendan daripada terus membuat kenyataan fitnah terhadapnya.

Peguam Fahri Azzat yang mewakili Mkini Dotcom Sdn Bhd memohon agar mahkamah mengadakan proses mediasi antara anak guamnya dan Ummi Hafilda.

Hakim Singham berkata mahkamah memang menggalakkan proses mediasi antara pihak yang terlibat dan akan mengadakan mediasi selepas mendengar permohonan Baginda bagi mengetepikan saman itu.

mKini

18SX: Rahsia Ummi Hafilda Masih ‘Dara’


kenapa?…tak percaya..

itulah rahsianya ummi sehingga sekarang masih ‘dara’..

kata razak beliau telah mengadakan hubungan seks dengan ummi habisda..betul ke?..manalah aku tahu, itu kenalah tanya pada razak..hahaha

Ummi cakap dia tak buat seks pun dengan razak..punnn manalah aku tahu ,aku pernah tengok pun..hahaha

itu dia orang punya pasallahhh…buat seks ke tak buat seks ke..mana boleh sorang cakap buat ,sorang cakap tak buat…biaq mahkamah tentukan..walau sebelum ini saman RM100 juta mahkamah dah tolak. mungkin lepas ni pun mahkamah akan tolak lagi..hahaha

Ummi lafaz sumpah tak ada seks dengan Baginda

Ummi Hafilda hari melafazkan sumpah laknat mendakwa dirinya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda seperti yang didakwa oleh lelaki itu.

Sumpah itu dilafazkan di mahkamah Kuala Lumpur setelah memfailkan permohonan penghakiman ingkar terhadap Baginda hari ini.

“Wallahi, Wabillahi, Watallahi…

“Saya buat sumpah ini di bulan Ramadan yang suci bahawa saya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan Baginda Minda.

“Jika saya menipu, maka saya akan dilaknat,” katanya.

Ummi Hafilda diiringi oleh Penasihat Undang-undang Mohd Khairul Azam Abdul Aziz.

Beliau mengemukakan permohonan itu setelah Baginda gagal menghadirkan diri di mahkamah seperti yang disyaratkan pada 8 Ogos lalu.

Menurut Mohd Khairul, Malaysiakini, yang dinamakan oleh Ummi Hafilda sebagai defenden kedua, hadir apabila kes itu disebutkan.

“Kami telah failkan dokumen berkaitan ke atas dirinya termasuk mengiklan di Harian Metro tetapi dia (Baginda) gagal hadirkan diri,” katanya.

Pada 25 April lalu, Ummi Hafilda memfailkan semula saman fitnah yang sebelum ini dibatalkan oleh Mahkamah Tinggi 13 April lalu, selepas peguam kedua-dua pihak tidak hadir ketika ia pertama kali disebut.

Dalam saman itu beliau mendakwa Baginda dalam satu temuramah di lobi Parlimen telah mengeluarkan kenyataan bersifat fitnah serta menyerangnya secara peribadi.

Ummi Hafilda mendakwa kenyataan Baginda itu dibuat untuk memalukannya dan berniat jahat seolah-olah beliau seorang wanita yang mempunyai banyak skandal serta amat tidak jujur, selain terlibat dengan bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang mengakibatkan pertuduhan liwat terhadap ketua pembangkang itu.

Mkini Dotcom Sdn Bhd pula didakwa telah secara cuai membenarkan penerbitan, penulisan dan penyiaran artikel bersifat fitnah itu di lamanweb http://www.malaysiakini.com pada 15 Mac lalu.

Beliau menuntut gantirugi am RM100 juta dan perintah injunksi bagi menghalang kedua-dua defendan daripada terus membuat kenyataan fitnah terhadapnya.

mKini

Ummi Hafilda Kecewa Lagi..


Good try..but loose..SORRY JANGAN GELAK

apalah nasib si anak dara ini sejak dua menjak ini asyik kena ‘reject’ aja kesnya.

Kekadang aku tepikiaq jugak pasai apa yang dia ni duk kalut sangat Saman Menyaman ni…takkan pasai nak cari glamour kot?

Tapi ada sesuatu yang tersembunyi dari itu semua..agak agak hangpa apa dia?

Haaa tau pun..PRU13 tak lama lagi dah..apa kaitan itu semua…BN perlu jatuhkan Anwar dan aibkan beliau secukup cukupnya..

Tapi kuasa Allah siapa tahu…semua perancangan BN semakin hari semakin menemui kegagalan..kes liwat,kes video lagi kes apa..kes ejen Cina,India,kristian,islam pelurural apa tu ..aku pun payah nak sebut..

Akhirnya Anwar terus mendapat tempat dihati rakyat Mesia..

Aku pinjam sat ..siapa dia punya kata kata ini..LAST MEN STANDING

Mahkamah tolak saman fitnah Ummi Hafilda

Mahkamah Tinggi mengetepikan saman fitnah RM100 juta difailkan oleh ahli perniagaan Ummi Hafilda Ali terhadap bekas rakan perniagaannya dan Malaysiakini, bulan lalu.

Hakim Zabariah Mohd Yusof memutuskan demikian di kamarnya selepas peguam kedua-dua pihak gagal hadir ketika pengurusan pertama kes hari ini.

Pada 17 Mac lalu, Ummi Hafilda, 43, memfailkan saman tersebut melalui Tetuan Sahrihan & Hamdan dengan menamakan Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda sebagai defendan pertama dan Mkini Dotcom Sdn Bhd yang menyelenggarakan laman berita Malaysiakini sebagai defendan kedua.

Ummi Hafilda dalam saman pemula tersebut mendakwa defendan dalam satu temu ramah di lobi bangunan Parlimen telah mengeluarkan kenyataan bersifat fitnah dan menyerangnya secara peribadi.

Beliau mendakwa kenyataan yang dikeluarkan oleh Nor Azman adalah semata-mata untuk memalukannya dan bermotifkan niat jahat.

Ummi Hafilda juga mendakwa kenyataan Nor Azman seolah-olah beliau seorang wanita yang mempunyai banyak skandal dan amat tidak jujur, serta terlibat dengan bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan yang mengakibatkan pertuduhan meliwat terhadap Anwar.

Beliau mendakwa defendan kedua pula telah secara cuai membenarkan penerbitan, penulisan dan penyiaran artikel bersifat fitnah tersebut di web portal www.malaysiakini.com pada 15 Mac lalu.

Selain menuntut ganti rugi am sebanyak RM100 juta, plaintif memohon satu injunksi untuk melarang kedua-dua defendan daripada terus membuat kenyataan-kenyataan berbau fitnah terhadapnya.

Ummi Hafilda juga turut memohon ganti rugi teladan dan ganti rugi teruk, serta lain-lain relif yang difikirkan adil dan sesuai oleh mahkamah.

MI

HOT: Ummi Hafilda Kerja Kumpul Video Seks ke?


Kata Ummi Hafilda..  Bukan satu tetapi 18.
Itulah jumlah rakaman video seks yang didakwa membabitkan seorang pemimpin pembangkang.

Individu yang mendakwa demikian, Ummi Hafilda Ali berkata, apa yang didedahkan oleh seseorang dikenali sebagai ‘Datuk T’ kepada wartawan di Hotel Carcosa Seri Negara di ibu negara kelmarin, adalah satu daripada 18 rakaman itu.

“Bukan itu saja, sebenarnya ada lagi,” kata Ummi Hafilda, kemudian mengakui beliau tahu siapa dalang di sebalik pembikinan video berkenaan.

Menurutnya, dalam video itu, individu terbabit bukan sahaja melakukan hubungan seks dengan beberapa wanita termasuk pelacur, malahan juga lelaki.

“Sebenarnya, saya sudah tahu mengenai perkara ini 13 tahun dulu lagi,” katanya pada sidang media sejurus selepas permit ceramahnya yang dijadualkan di Dewan Orang Ramai Taman Wira Mergong, di sini, semalam dibatalkan pada saat akhir akibat bantahan Kerajaan Negeri.

sinar

Tu diaa aaiih..

Banyaknya ummi duk kumpul video seks..

Macam ni kalu SKMM dan Polis bolehlah tangkap ummi selepas tangkap Datuk T.

Lama laa jugak kira kira ummi duk simpan video tu..agak agak  berapa ribu keping dah yang di copy.

Ada sponsor kut?..Siapa pengarah ,editor ,jurugambar dan sebagainya tu?

Selama 13 tahun duk simpan benda tu..berapa ‘sen’ dia orang bayar?

Soalan cepu emas untuk ummi: ada pernah tid## tak dengan Datuk T tu?

%d bloggers like this: