Tag Archives: Syazril Eskay Abdullah

Syarat Sumpah 3 Umno,Kena Pakai Baju Kalis Peluru?


Ada syarat tambahan pulak dah..

Kalau puak umno nak bersumpah kena pakai baju kalis peluru..

Baju hangpa pi ambik tang mana pulak! Kalu tak pakai baju tu kira tak sah laa kot?..hahaha

PDRM tak bagi kot baju tu!..Takkan tak caya Polis duk escort 3 boroi tu?..hahaha confius

Sebelum tu, 3 ekoq boroi tu ada sembahyang jumaat dak? tang mana depa sembahyang jumaat tu? Tiba tiba masuk mai solat sunat sebelum angkat sumpah….kantoi

Bukan main lagi hangpa berlakon..buat pi lah tumpang boleh katakan..hahaha

tmi…Eskay buat sumpah laknat dengan pakaian kalis peluru

KUALA LUMPUR, 29 April — Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah melakukan sumpah laknat berhubung isu video seks — di Masjid Amru al-As, Bandar Baru Sentul sekitar 4 petang ini — selepas dibatalkan dua jam sebelum itu ekoran kekecohan.

“Datuk T” itu menyempurnakan niatnya dengan mengenakan baju kalis peluru kira-kira 4.15 petang.

Turut hadir dua lagi “Datuk T”, bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim.

Dua rakannya itu juga memakai baju kalis peluru, dipercayai bimbang diserang ekoran kekecohan selepas solat Jumaat tadi.

Sebaik sahaja berada dalam ruang solat, ketiga-tiga “Datuk T” menunaikan solat sunat sebelum melakukan sumpah laknat.

Mereka yang turut memakai baju kalis peluru, dipercayai bimbang diserang penyokong Pakatan Rakyat yang turut berada dalam upacara itu tiba di Masjid Amru al-As pada pukul 4.10 petang sebelum meninggalkan masjid kira-kira 4.25 petang, sebaik sahaja upacara itu selesai.

Sendiri Dedah: Lepas Melanca# Masuk Sumpah Dalam Masjid


Astaga…apalah nak jadi dengan si mamat Eskay nie

hahaha..boleh masuk Guiness Book of record beb…kali pertama rakyat 1Malaysia buat kerja bangang  macam nie.

Dahlah semalam hang pi buat kerja macam bohjan gian kelepet!

hari ni hang nak pi masuk mesjid buat sumpah pulak! kang ada yang kata hang ni dah biul ka apa ka hang marah pulak..hahaha

Itulah akibatnya orang yang cuba mengaibkan orang lain,laa ni dia sendiri mengaibkan dirinya kepada rakyat 1Malaysia…

Teringat aku bila Tok Guru Nik Aziz kata Anwar kena sabar banyak banyak tapi dipenghujung cerita rekaan kita sama sama tengok puak puak tiga suku tu sendiri melondehkan diri depa.

Seperkara sikit punya sighu, ada pulak main main sumpah pakai wakil wakil …hahaha

woit kitab mana hangpa pakai…kitab 52 laa kot..hahaha, kalu hangpa nak tau apa dia kitab 52 tu ,hangpa pi tanya pengerusi Genting Berhad yang pencen dari KPN tu..aku sure beliau akan bagi tau! ..hahaha

kalu hangpa nak tau promosi sumpah tahap gaban si Eskay pi baca malaysiakini…

http://www.malaysiakini.com/news/162690

p/s lepas baca jangan gelak tau…hahaha

Eskay 3 Boroi ‘Rela ‘ Beri DNA Pada Polis


Aku duk ingat kot Pak Polisi nak bubuh dalam lokap dah puak 3 boroi tu..

Rupa rupanya dak lagi..ada cerita DNA video pulak dah..

Hangpa pikir tengok macam mana mamat ni pi bagi DNA kat Polis tu…

Ingat kot dia nak bagi kepada ‘pakar forensik’ …

Ini mesti akibat dari ‘Lelaki Y’ berperut buncit dak?..hahaha

Strategi baru 3 boroi Umno + Umco laa kot?

Eskay beri Polis sampel DNA

Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah, – seorang daripada anggota ‘Datuk T’ yang terbabit dalam menayangkan video seks telah memberikan sampel DNA miliknya bagi melancarkan siasatan polis.

“Saya dipanggil pagi ini untuk disoal-siasat lanjut dan saya secara sukarela menyerahkan sampel DNA,” katanya.

NONEEskay, yang ditemui hari ini di ibu pejabat polis di Bukit Aman, Kuala Lumpur, berkata beliau juga ditanya mengenai beberapa soalan yang ‘relevan dengan kes berkenaan’.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan soalan mahupun jawapan yang diberikan, sekadar memberitahu ia bagi ‘memperkuatkan kes itu’.

Eskay juga tidak mahu menjelaskan mengapa beliau perlu memberikan sampel DNA kepada polis.

Ahli perniagaan itu tiba di ibu pejabat polis pada jam 10 pagi ini dan beredar pada kira-kira jam 1.15 tengahari.

“Saya akan jawap semua soalan pada sidang akhbar esok. Saya hubungi awak hari ini untuk memaklumkan bahawa saya secara sukarela memberikan DNA saya… awak tahu, saya selalu berikan kerjasama,” katanya sambil tersenyum.

mKini


HOT: Datuk T adalah Mualaf Siam Masuk Islam


MP Sungai Petani dedahkan siapa Datuk T

Datuk Johari dedahkan konspirasi antara Datuk T dan Rahim Tambi Chik

Berikut disiarkan kenyataan akhbar oleh Ahli MPT KEADILAN, Datuk Johari Abdul.

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato’ Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.

Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato’ Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato’ Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya (“Johari Abdul”) adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato’ Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato’ Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Dia berjanji untuk bbawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Ahli Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, Datuk Johari Abdul, pimpinan KEADILAN yang ‘dijemput’ melihat rakaman pita seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, menafikan lelaki dalam video berkenaan adalah Anwar.

Ketika membuat pendedahan itu dalam sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN tengahari tadi, Johari berkata beliau yakin mengenai perkara itu berdasarkan beberapa faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat. Menurut Johari, selepas mengadakan pertemuan tersebut, beliau menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa ahli parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video berkenaan dan bertemu Rahim Tamby Chik.

Johari, dalam sidang media berkata, beliau menonton rakaman video berkenaan selepas dijemput ahli perniagaan Shazryl Eskay Abdullah – yang pernah berkhidmat sebagai konsul kehormat Thailand di Kedah – pada 21 Mac lalu, di Hotel Flamingo di Ampang, Selangor. Turut berada di hotel berkenaan pada waktu video itu ditayangkan ialah bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Tamby Chik yang kini merupakan Pengarah Risda.

Beliau yang  juga Ahli Parlimen Sungai Petani kemudian dimaklumkan sesi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 3.30 petang 22 Mac 2011.

Namun, perjumpaan itu kemudian dibatalkan pihak terbabit.

“Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaan akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Johari berkata, beliau mengambil risiko membuat pendedahan itu di luar Dewan Rakyat kerana yakin bahawa episod terbaru itu adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

keadilandaily

Nota: Datuk Eskay dikenali di Kedah sebagai seorang muallaf Siam yang berkahwin dengan wanita melayu/islam dan seorang usahawan yang mempunyai saham dalam Air Asia,ladang kambing di Pokok Sena dan pengimpot kerbau lembu dari kawasan Asia Tenggara.

%d bloggers like this: