Tag Archives: panglima harimau video seks

‘Ulama Muda Umno’ Tunggu Apa Lagi?


Tok Guru Nik Aziz seru ulama muda tinggalkan Umno

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menggesa ulama muda Umno menilai semula penglibatan mereka dalam Umno ekoran amalan politik lucah dan kotor pemimpin parti itu.

Katanya, ulama muda di dalam Umno tersebut perlu sedar amalan politik yang bercanggah dengan Islam itu telah menjadi budaya dalam Umno sejak sekian lama.

Bagaimanapun katanya, beliau menyambut baik usaha untuk menegur sikap Umno itu malah mencadangkan agar mereka meninggalkan parti itu jika gagal merubahnya.

“Hakikatnya itulah budaya Umno. Harapan saya agar ulama muda Umno terus menegur budaya politik Umno yang keji dan songsang ini.

“Jika tidak mampu ubah, fikirkan semula adakah tepat berada di dalam Umno?” soalnya melalui responsnya di Facebook.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan terbaru ulama muda Umno, Fathul Bari Mat Jahya yang mengakui rakaman video seks mengaitkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak sepatutnya dilakukan.

Ini kerana perkara tersebut menurutnya bertentangan dengan prinsip Islam yang mengharamkan umatnya mengaibkan orang lain.

Fathul Bari berkata, hukum mengaibkan seseorang seperti itu merupakan salah satu daripada dosa besar di sisi Islam dan dan tidak sepatutnya dilakukan oleh Umno.

Beliau berkata demikian pada satu forum yang diadakan sempena ulangtahun Umno ke-65 di ibu pejabat parti itu semalam.

Umno dan akhbarnya, Utusan Malaysia sebelum ini dikecam banyak pihak termasuk oleh Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria ekoran mengaibkan Anwar dalam isu video seks yang didedahkan trio Umno iaitu bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim.

Akhbar itu tanpa memikirkan hukum hakam agama, telah melapor dan menyiarkan gambar dan berita berunsur lucah berhubung video seks tersebut.

Fitnah tersebut juga, digunakan Umno dalam siri kempen mereka pada pilihan raya negeri Sarawak April lalu.

Harussani dalam kenyataannya sebelum ini menjelaskan, adalah fitnah dan dosa besar membuka rahsia orang tanpa ada bukti yang jelas menurut Islam seperti yang dilakukan terhadap Anwar.

“Kita buka rahsia orang ini adalah haram, benda yang tidak betul tapi didedahkan adalah satu fitnah, dosa besar dan tidak bermoral.

“Rakaman video seks itu betulkah Anwar? Laporan juga belum dapat dipastikan lagi… ini adalah fitnah dan dosa besar,” katanya.

Selain mengecam tindakan mengaibkan Anwar itu, beliau juga kesal dengan tindakan Utusan yang dakwanya tidak menyiarkan pandangan penuhnya itu malah hanya mengambil sekerat sahaja.

“Saya ada bercakap dengan Utusan Malaysia tapi apa yang keluar sikit sahaja, mereka tidak keluarkan secara keseluruhan apa yang saya katakan… yang tertulis ia (video seks) hanya fitnah, itu sahaja… yang lain-lain tidak keluar,” katanya.

HD

Video Rakyat Bangkit Lawan Fitnah 6.5.2011


Sekumpulan wakil NGO mengancam untuk mengadakan perhimpunan lebih besar sekiranya pihak berkuasa tidak mengambil tindakan segera ke atas individu yang didakwa bertanggungjawab menyebarkan fitnah berhubung rakaman video seks.

Selain itu, sekumpulan 30 orang yang berhimpun di Masjid Negara hari ini turut menggesa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) melaksanakan peruntukan undang-undang Islam berhubung tuduhan zina dan liwat ke atas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tuntutan itu terkandung dalam memorandum yang diserahkan kepada JAWI selepas perhimpunan Hari Amarah Rakyat selama hampir sejam itu.

Jurucakapnya, Mohd Azmi Abdul Hamid dalam memorandum berkenaan turut menyebut bahawa memorandum berkenaan antara lainnya akan turut diserahkan kepada Majlis Raja-Raja Melayu, Yang Di-Pertuan Agong, perdana menteri dan juga kepada jemaah menteri.

Mohd Azmi yang juga presiden Teras Pengupayaan Melayu berkata, perhimpunan hari ini diadakan bagi menyatakan rasa marah rakyat terhadap budaya fitnah dan juga amalan mengaibkan musuh politik.

“Kenapa pihak berkuasa dilihat bersekongkol dengan mereka yang terlibat dengan amalan jijik (fitnah) tanpa tindakan segera menangani isu penyebaran bahan lucah berdasarkan undang-undang yang sedia ada?

“Kami menegaskan bahawa rakyat Malaysia sudah mual dan sangat tersinggung terhadap mereka yang terlibat… mengaibkan keperibadian seseorang, tidak kira siapa pun beliau, semata-mata hanya kerana bernafsu untuk mengekalkan kuasa,” memorandum itu dipetik.

Memorandum berkenaan diserahkan kepada timbalan pengarah pengurusan JAWI, Abdul Murad Wahab oleh wakil kumpulan berkenaan yang turut disertai wakil daripada pemuda PAS, PKR dan DAP.

Kumpulan berkenaan pada awalnya mula berhimpun di perkarangan masjid berkenaan bermula jam 2 petang sebaik jemaah selesai menunaikan fardu Jumaat dan turut membawa kain rentang yang diterakan slogan “Rakyat bangkit lawan fitnah.”

mkini

Sebenarnya Ada Berapa Skandal Anwar


Eskay nak ‘dedahkan’ lagi skandal Anwar…

wow..bestnya, cepatlah sikit dedahkan..hahaha

macam macam kes dah yang didedahkan sejak 12 tahun yang lalu..satu pun tadak betul..hahaha

mungkin kali ini lagi hot kot…hahaha

PKR cabar Eskay dedah korupsi Anwar

Parti Keadilan Rakyat (PKR) mencabar ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah supaya mendedahkan segera dakwaan salah laku membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sekiranya beliau mempunyai bukti kukuh.

Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli berkata, Shazryl Eskay tidak perlu menunggu sehingga polis mendedahkan pelaku dalam video seks yang dikaitkan dengan Anwar sekiranya benar beliau mengetahui mengenai konspirasi yang membabitkan Ketua Pembangkang itu.

“Kalau betul dia ada lagi pendedahan lain, kenapa nak tunggu lepas polis dedahkan identiti pelaku video seks itu?

“Dedahkan sekarang kalau Datuk Shazryl Eskay ada bukti untuk kaitkan Datuk Seri Anwar. Saya juga mahu mengetahui kebenaran kerana saya bukan orang yang menyokong dengan membuta tuli,” katanya kepada mStar Online di sini, Khamis.

Mohd Rafizi berkata demikian sebagai mengulas mengenai kenyataan Shazryl Eskay bahawa beliau akan mendedahkan beberapa konspirasi membabitkan Anwar yang dikatakan mempunyai impak lebih besar kepada negara, berbanding kesan video seks tersebut.

Bagaimanapun Mohd Rafizi berkata, pihaknya menyifatkan dakwaan Shazryl Eskay itu sebagai mainan politik yang bertujuan mengalihkan tumpuan PKR dan Pakatan Rakyat meneruskan agenda perubahan demi kepentingan rakyat.

Menurutnya, sehingga sekarang rakyat sudah dapat mengenali siapa sebenarnya Shazryl Eskay selepas beliau mempertontonkan rakaman video seks kepada wartawan kanan bulan lalu.

“Kita tidak akan termakan umpan yang cuba digunakan oleh Datuk Shazryl Eskay, beliau mahu alihkan tumpuan kita untuk membawa perubahan untuk rakyat,” katanya.

mStar

Gempar: Eskay Nafi Tuduh Anwar Berzina Pulak


Biaq betui..hahaha

Apa sudah jadi pada si eskay ni?..kot mana pulak hangpa nak putar ni?

Atau dah kena badi ‘Sumpah Laknat’..Wallahu A’lam

Eskay nafi tuduh Anwar lakukan seks

Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah hari ini menafikan beliau menuduh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim terlibat dalam video seks yang didedahkannya.

Pengakuan itu bercanggah sama sekali dengan dakwaan beliau sebelum ini.

“Saya tidak pernah menuduh Anwar berzina. Bila saya tuduh dia berzina? Soal dia zina atau tidak berzina tidak ada kena mengena dengan saya,” kata Eskay selepas memberi kenyataan di Balai Polis Kepong petang tadi, lapor Malaysiakini.com.

Eskay juga dilapor cuba meletakkan beban dakwaan kononnya Anwar adalah pelaku dalam video itu kepada wartawan.

Menurutnya,  beliau menjemput wartawan terpilih untuk menonton video itu di Hotel Carcosa pada 21 Mac lalu kerana mahukan mereka membuat penilaian sama ada pelaku dalam rakaman itu adalah Anwar.

“Saya menghubungi wartawan untuk tanya sama ada orang dalam rakaman itu adalah Anwar, itu sahaja. Anda yang paling rapat dengan dia, selalu mewawancara dia,” kata Eskay kepada pemberita yang kelihatan tercegang dengan kenyataan beliau.

Anwar sebelum ini membuat laporan polis terhadap Eskay, bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas Bendahari Perkasa Shuib Lazim kerana menfitnah beliau bersabit rakaman 21 minit itu.

Mereka turut mengugut untuk menyebarkan video itu kepada rakyat jika Anwar dan isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak berundur dari politik dalam tempoh seminggu.

Video fitnah berkenaan kemudian disebar secara meluas di internet oleh blogger Umno- Barisan Nasional.

Keadilandaily

Lawak Tak Jadi: Hishamuddin Auw Auw Saman Anwar


Berdentum dentam guruh dilangit..

Bum bam bum bam blog umno pulun siar Hishamuddin nak saman Anwar..

Tunggu punya tunggu tak saman jugak..hahaha

Hishamuddin dah tarik ‘hand brake’ ka?..hahaha

Aku baca di blog Umno bukan main promosi macam Sale kat supermarket tu..hahaha

Alaaa you ni…saman jer lah..habis kuat pun..kalu Anwar tak menang kes..you boleh claim juta juta pada Anwar..hahaha

Oooops..jangan gelak kuat sangat..Bila you nak saman Anwar tu?..hahaha

tmi…Hishamuddin akan saman Anwar

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein akan memfailkan saman terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengaitkan beliau dalam kes video seks yang ditayangkan kepada wartawan di Carcosa Seri Negara, Isnin lepas.Berikutan itu, Hishammuddin hari ini telah melantik peguam Tan Sri Cecil Abraham bagi mewakili beliau dalam memfailkan saman terhadap ketua pembangkang terbabit.

Hishamuddin juga mendapatkan khidmat peguam dari firma Zul Rafique & Partners itu hari ini  selepas enam hari memberi amaran kepada Anwar.

“Datuk Seri Hisham telah lantik Tan Sri Cecil Abraham untuk mewakili beliau hari ini, untuk failkan kes ke atas Datuk Seri Anwar… bermakna seperti kata Datuk Seri Hishammuddin minggu lepas, beliau mahu mengambil tindakan undang-undang,” kata sumber petang ini.

Rabu lalu, Hishammuddin akan mempertimbangkan tindakan undang-undang terhadap Anwar, yang juga Ketua Pembangkang, jika terus mengaitkan beliau dan polis dalam video seks yang ditayangkan kepada wartawan di hotel Carcosa Seri Negara, Isnin lalu.Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein akan memfailkan saman terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengaitkan beliau dalam kes video seks yang ditayangkan kepada wartawan di Carcosa Seri Negara, Isnin lepas.Berikutan itu, Hishammuddin hari ini telah melantik peguam Tan Sri Cecil Abraham bagi mewakili beliau dalam memfailkan saman terhadap ketua pembangkang terbabit.

Hishamuddin juga mendapatkan khidmat peguam dari firma Zul Rafique & Partners itu hari ini  selepas enam hari memberi amaran kepada Anwar.

“Datuk Seri Hisham telah lantik Tan Sri Cecil Abraham untuk mewakili beliau hari ini, untuk failkan kes ke atas Datuk Seri Anwar… bermakna seperti kata Datuk Seri Hishammuddin minggu lepas, beliau mahu mengambil tindakan undang-undang,” kata sumber petang ini.

Rabu lalu, Hishammuddin akan mempertimbangkan tindakan undang-undang terhadap Anwar, yang juga Ketua Pembangkang, jika terus mengaitkan beliau dan polis dalam video seks yang ditayangkan kepada wartawan di hotel Carcosa Seri Negara, Isnin lalu.

“Saya sebagai menteri yang bertanggungjawab rasa berhak untuk menjaga maruah Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan jika dia (Anwar) terus mengaitkan ini (penayangan video) adalah satu konspirasi, saya akan pertimbang untuk menyaman dia,” kenyataan Hishamuddin pada Rabu lepas.

Menurut sumber Kementerian Dalam Negeri, dakwaan Anwar bahawa Hishammuddin adalah dalang di sebalik penayangan video yang membabitkan seorang pemimpin utama pembangkang tersebut telah menjatuhkan maruah dan nama baiknya sebagai menteri.

Kata sumber itu, tindakan undang-undang itu diambil bagi membersihkan nama Hishammuddin.

Difahamkan kenyataan rasmi mengenainya akan dikeluarkan sehari dua.

Anwar dalam laporan beberapa akhbar sebelum ini menuduh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Hishammuddin dan polis terbabit dalam pendedahan rakaman video seks kononnya beliau mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita tidak dikenali di sebuah hotel di ibu negara bulan lalu.

Husam Cabar ‘Datuk T’ Jalani Ujian Poligraf


Selepas sumpah ‘Liaan’ disalahgunakan,adakah trio Umno akan buat ujian poligraf pula

BANDAR PUTRA – Anggota Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Husam Musa mencabar trio ‘Datuk T’ menjalani ujian poligraf bagi mengesan sama ada mereka berbohong atau tidak dalam isu video seks yang mengaitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau yang juga Exco Kerajaan Negeri Kelantan berkata, ujian itu perlu dilakukan bagi membolehkan dakwaan mereka itu benar-benar boleh dipercayai dan bukan sekadar tindakan terdesak untuk kepentingan politik murahan.

“Kalau Datuk T betul, saya cadangkan adakan ujian poligraf untuk memastikan mereka tidak berbohong mengenai isu video aksi seks. Ujian perlu dilakukan secara terbuka dengan dihadiri panel-panel pakar,” katanya ketika merasmikan Muktamar Dewan Pemuda Pas Johor, di sini.

Selain itu Husam turut turut mempersoalkan tindakan Datuk Shazrul Eskay Abdullah tidak melaporkan kepada pihak berkuasa agama ketika kejadian seks itu berlaku, sebaliknya mendedahkannya ketika musim pilihan raya Sarawak berlangsung.

“Mengapa ketika kejadian itu berlaku dia (Eskay) tidak panggil penguat kuasa jabatan agama sebab itu lebih mudah kerana mempunyai saksi cukup untuk dakwa si pelaku dalam video itu,” katanya.

Bagaimanapun katanya, isu video seks berkenaan tidak akan menggugat kedudukan dan pengaruh Pakatan Rakyat (PR) kerana tidak mampu untuk mengubah pendirian rakyat terhadap kredibiliti kepimpinan mereka.

“Cabaran boleh ditukar menjadi peluang jika dihadapi dengan tenang dan masalah ini (isu video seks) boleh digunakan untuk bangkitkan sentimen orang Melayu. Tidak mustahil isu ini juga akan tikam UMNO semula,” katanya.

Beliau turut menyifatkan pendedahan video aksi seks itu sebagai politik lucah yang diamalkan parti tertentu untuk meraih kemenangan pada pilihan raya umum akan datang.

“Kejadian yang dirakam dalam video itu berlaku pada malam 21 Februari tetapi pagi keesokannya (22 Februari) Anwar dilihat menghadiri perbicaraan di mahkamah.

“Kemudian rambut individu dalam video itu jauh lebih pendek berbanding rambut Anwar pada 22 Februari. Jika Anwar adalah individu itu, tidak mungkin rambutnya boleh tumbuh panjang dengan begitu pantas dalam masa beberapa jam sahaja.

“Jadi besar kemungkinan bahawa pelakunya merupakan orang berbeza dan ini perlu disiasat dengan lebih terperinci,” katanya.

HS

%d bloggers like this: