Tag Archives: bogel

Awas Teknik ‘Membogelkan’ Gambar Wanita ?


Hati hati bila mempamerkan gambar diri anda di laman sosial dan sebagainya.

Sudah terdapat kes mengubah gambar asal untuk membuat khianat pada seseorang.

Penulis terjumpa satu entri di sebuah blog yang mengatakan wujud aplikasi yang dikenali editor x-ray yang kononnya boleh membogelkan orang dalam gambar (klik blog Paaduu).

Dalam erti kata lain, jika seseorang bergambar dengan memakai pakaian lengkap, menggunakan aplikasi itu, maka gambar dirinya boleh dijadikan tanpa memakai sebarang pakaian pula.

Ia kononnya lebih berkesan jika dilakukan ke atas orang yang memakai baju berwarna cerah atau putih.

Lihat gambar di atas sebagai contoh akan apa yang dimaksudkan.

Namun, harus diingati bahawa gambar itu walaupun memperlihatkan gambar seorang wanita bertudung berjaya dibogelkan, ia sebenarnya belum tentu sahih lagi. Mungkin ia hasil teknik pertindihan pula.

Ini kerana, tidak tahu sama ada aplikasi itu benar-benar berfungsi seperti yang didakwa atau hanya satu jenaka.

Persoalan ini mengingatkan penulis kepada cermin mata x-ray yang kononnya membolehkan pemakainya melihat wanita dalam keadaan bogel yang popular tahun 1980-an dahulu.

Namun, cermin mata itu terbukti satu penipuan. Entah berapa ramai yang termakan penipuan seumpama itu dan rugi duit beli cermin mata berkenaan.

Mungkin sejajar dengan perkembangan zaman, kini wujud pula dakwaan yang kononnya gambar boleh di x-ray sehingga orang dalam gambar berkenaan berada dalam keadaan bogel.

Meniliti beberapa klip dan penerangan di internet, penulis mendapati memang ada aplikasi seperti yang dinyatakan, namun ia tidak berkemampuan untuk membogelkan gambar seseorang itu.

Ia lebih kepada menjadikan pakaian dalam seperti coli kelihatan lebih menyerlah daripada biasa.

Apalikasi itu juga tidak mampu tembus jika wanita memakai pakaian dalam. Jika tidak pakai…maka ia boleh menampakan susuk tubuh seseorang wanita di bahagian tertentu.

Tidaklah jelas 100 peratus, namun cukup untuk memalukan seseorang itu.

Apa pun, yang penulis turut tertarik dalam entri blog berkenaan ialah peringatan kepada wanita jangan semena-mena memuat naik gambar diri mereka di laman-laman sosial seperti Facebook.

Ada benarnya nasihat itu.

Kalau pun gambar anda tidak boleh dibogelkan sepenuhnya, namun ia masih mampu dimanipulasi dan disalah gunakan ke satu tahap tertentu menggunakan aplikasi seperti editor x-ray.

Jadi berhati-hatilah sedikit dengan gambar yang ingin anda letakkan.

Gk

Hakim Syariah Pulak Kena Cekup Bertelanjang dengan Pompuan


Telanjang berdua dengan perempuan, Hakim Syariah Dainuri wajar dipecat

Kelakuan seorang hakim syariah di Tapak Tuan, NAD, Dainuri sungguh memalukan. Hakim dengan gelar Sarjana Hukum Islam (SHI) itu pun sangat layak untuk dipecat.

“Ya wajar. Dia kan sudah tahu kalau berbuat dosa itu ada malaikat yang mencatatnya,” kata Ketua Umum MUI Umar Shihab saat dihubungi detikcom, Rabu (23/11/2011).

Menurut Umar, Dainuri akan mendapat dosa lebih besar karena dirinya sudah mengetahui soal aturan-aturan agama. Hakim syariah seharusnya menjadi contoh bagi yang lain.

“Kalau dari segi agama ya orang-orang yang tahu dan memahami agama dan aturan, maka dosanya lebih besar dari orang yang nggak tahu,” katanya.

Karena perilakunya itu, kata Umar, Dainuri sangat tidak layak menjadi hakim. “Karena orang taat agama itu diperlukan dalam melaksanakan tugas. Kalau tidak, tidak layak diangkat sebagai hakim,” ujarnya.

Menurut Umar, konsekuensi yang harus dihadapi hakim syariah cabul tersebut tentu akan mendapatkan sanksi sosial. Hakim tersebut bisa dikucilkan di masyarakat dan kepercayaan masyarakat terhadap dirinya akan hilang.

“Misalnya dia kalau datang ke rumah seseorang membutuhkan sesuatu, orang itu kan sudah nggak percaya lagi dan nggak mau membantu lagi,” ucapnya.

Namun jika hakim tersebut sudah berubah dan bertobat, masyarakat juga harus menerimanya. “Sebagai saudara jangan terus menerus memberikan sanksi seumur hidup. Kalau sudah berubah dan bertobat maka harus diterima,” lanjutnya.

Sebelumnya ketua sidang Majelis Kehormatan Hakim (MKH) Imam Soebechi memutuskan memecat sejumlah hakim yang berperkara termasuk hakim Dainuri. Dalam MKH Nomor 2/MKH/XI/2011 memutuskan untuk memberhentikan hakim Dainuri, SHI dengan hormat, tidak atas permintaan sendiri dari jabatannya sebagai hakim Mahkamah Syariah.

Dainuri telah melakukan perbuatan yang tidak senonoh dengan Evi, perempuan yang sedang berperkara yang kasusnya ditangani Dainuri. Dainuri mengakui kalau dirinya pernah bermesraan berkali-kali dengan Evi dengan cara menggosok-gosok punggung Evi di kamar mandi dan berpangkuan dalam keadaan telanjang di hotel yang disewa olehnya.

gus/ken..detik.com

Ada Gambar Blogger Pompuan Bogel Pulak dah


Aktivis wanita siar gambar bogel kerana bantah kebangkitan parti islam
.
Seorang aktivis wanita yang juga penulis blog politik berumur 20 tahun mengejutkan seluruh Mesir apabila menyiarkan gambarnya berbogel sebagai bantahan kepada kebangkitan gerakan Islam di sana.
 .
Tindakannya itu dibuat atas nama ‘menentang keganasan, perkauman, seks dan hipokrasi’. Begitulah luahannya dalam blog dimana gambar tersebut disiarkan. Tindakannya tersebut berjaya menarik pengunjung seramai 1.5 juta orang sejak ia disiarkan dalam minggu ini.
 .
Tindakan Aliaa Mahdy tersebut dilihat sebagai aksi provokasi terhadap pemerintahan sementara tentera dan juga peningkatan sokongan terhadap parti Islam yang dijangkan bakal memenangi pilihan raya parlimen Mesir yang bakal menjelang.
 .
Dunia sudah berubah sekarang ini. Sesiapa saja mampu mengejutkan masyarakat melalui penggunaan media komunikasi internet di mana setiap individu mampu meluahkan apa saja pendapat atau perasaan mereka.
 .
Bagi menarik perhatian, penggunaan gambar bogel mampu menarik jutaan peminat masuk menjenguk ke dalam dunia cyber di mana tiada perasaan malu untuk kita melakukannya kerana tidak ada sesiapa yang sedang melihat kita. Hanya keyakinan bahawa diri kita sebenarnya sentiasa diperhatikan sahaja yang mampu menhan diri kita daripada melakukan perkara-perkara yang dilarang walaupun sendirian di dalam bilik yang kosong.
.
Nukilan Bro…wartashubhi.

Gambar Bogel Haifa Wahbi Pulak Tersebar


Haifa Wahbi bengang kedai pakaian rakam guna kamera sulit

BEIRUT – Penyanyi Lebanon, Haifa Wahbi merancang untuk menyaman sebuah kedai pakaian tempatan kerana meletakkan beberapa kamera tersembunyi di bilik persalinan dan merakam gambarnya dalam keadaan tidak berpakaian seterusnya menyebarkan gambar-gambar itu di Internet, lapor akhbar Al-Bawaba semalam.

Walaupun penyanyi yang popular dengan lagu Agoul Ahwak itu cuma membeli-belah di beberapa gedung pakaian terpilih, dia telah terpedaya satu komplot jahat yang dilakukan di kedai pakaian yang kerap dikunjunginya itu.

Haifa yang berang melihat gambar-gambar bogelnya tersebar di Internet segera menelefon pemilik kedai pakaian tersebut untuk memarahinya selain memberi amaran bahawa dia akan mengambil tindakan mahkamah berhubung isu tersebut.

Ekoran insiden tersebut, Haifa yang mendapat tempat kedua dalam pertandingan Ratu Cantik Lebanon, mengarahkan seorang peguamnya mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak pengurusan kedai pakaian berkenaan sebagai pengajaran.

Sementara itu, penyanyi itu sedang melakukan persiapan untuk album terbaharunya yang turut menampilkan lagu duet bersama bintang rap Amerika Syarikat, Snoop Dog.

Haifa juga akan membintangi sebuah drama televisyen yang dijadual disiarkan dalam bulan Ramadan tahun depan.

Agensi

Nota: Payah jugak bila jadi artis seksi.

Sekor Lagi Artis ‘Tayang Dada’ Putih Melepak


Fesyen Yasmin Hani kemban tak malu dimajlis resepsi Norman Memey.

Inilah fesyen separuh bogel namanya, berkemban ni sesuai untuk wanita masuk ke bilik air nak mandi.Jangan duk mandi bogel tau, malulah kat malaikat yang ada dikiri dan kanan tu.

Tahulah hang punya dada tu putih, at least tutuplah sikit..Buat apa nak duk tayang kat orang, orang lain pun ada dada lagi montok dan lebih putih dan gebu daripada hang tau dak.

Fesyen tayang dada macam ni aku rasalah Pak Menteri Rais anak Yatim gerenti tak marah punya…hahaha

Hangpa buat pi laa kerana PM tak akan laksanakan hukum berpakaian malahan lebih jauh lagi untuk menguatkuasakan perlaksanaan Hudud untuk orang islam di Malaysia ni.

Kalu hangpa buat show tak pakai baju langsung aku ingat pun tak pa kot…binawe

Aku pun nak tau jugak setakat mana kata pak menteri dan pak mufti kata akan mewujudkan garis panduan berpakaian artis!..Mungkin depa lupa dah kot…maalumlah sibuk dengan bermacam tugas laa kot..hehe

Gaji beribu riban sebulan gasak pi laa ..peduli apa dengan apa yang berlaku dalam masyarakat kan kan kan.

Mampoih pii laa artis ka sapa ka nak tayang payudara ka tak mau pakai baju ka,nak maki Nabi ka,depa punya pasal laa.Janji masuk opis aircond sejuk.

Peduli apa dengan masyarakat nak jadi apa pun…macam tuu laa kot yang duk ada laa ni..hahaha

Bodoh: Mamat Negro Suka Awek ‘Bogel’ Depan Kamera Web


Akibat kemaruk cintan dan lemas dengan pujuk rayu tahap gaban mamat negro..

Akhirnya kebanyakan gadis dan janda sanggup berbogel depan kamera web pada komputer…konon nak tunjukkan ‘barang’ dia tu cantik…hahaha

Kerja bangang ini perlu dijauhi oleh sesiapa jugak…ada banyak cara lagi untuk mencari jodoh..

Mamat negro ugut sebar gambar bogel

KUALA LUMPUR: Rakaman gambar bogel mangsa di depan kamera web turut menjadi alat lelaki Nigeria memeras ugut wanita tempatan bagi mendapatkan wang.

Ketua Unit Keselamatan Siber, Bahagian Siasatan Jenayah Siber dan Multimedia, Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman, Superintendan Victor Sanjos berkata, tindakan itu menunjukkan anggota sindiket penipuan itu semakin berani dan tidak lagi sekadar melakukan jenayah kolar putih.

“Selepas memerangkap mangsa dengan ayat-ayat cinta, mereka meminta mangsa berhubung menggunakan kamera web, tetapi mereka sendiri tidak menunjukkan identiti sebenar dengan alasan tidak mempunyai peralatan itu.

“Mangsa yang sudah hanyut dengan cinta palsu suspek dipujuk berbogel depan kamera web sebelum suspek merakam aksi berahi pasangan mereka itu,” katanya.
Menurutnya, selepas itu, suspek menyamar sebagai individu lain dan mendakwa mempunyai rakaman gambar bogel mangsa dan memeras ugut mereka.

Katanya, akibat takut gambar bogel mereka disebarkan, mangsa sanggup membayar wang ribuan ringgit kepada suspek tanpa menyedari mereka diperalatkan kekasih maya terbabit.

MM

*p.s…gambar diatas hanya hiasan

%d bloggers like this: