Tag Archives: Artis

Nama Anak Farid Kamil ialah Muhammad


muhammad bersaa diana daniel

Tanda tanya mengenai nama anak Farid Kamil dan Diana terjawab

KUALA LUMPUR: Pelakon Diana Danialle, 22, mendedahkan nama anak lelakinya yang kini berusia dua bulan sebagai Muhammad Farid Kamil.

Isteri kepada pengarah dan pelakon Farid Kamil ini berkata, pemilihan nama tersebut dibuat oleh ibu mertuanya selepas dia pulang ke Malaysia beberapa hari sebelum Hari Raya Aidilfitri lalu.

“Nama anak saya Muhammad, mudah dan senang tapi kami panggil dia Sayang sahaja.

“Sebenarnya nama itu dipilih oleh nenek dia dan kami juga bersetuju dengan nama itu,” katanya yang ditemui ketika menemani Farid pada Malam Gala Filem Dampak, di sini, Khamis.

Diana berkata demikian ketika ditanya mengenai anaknya yang dikatakan masih menjadi rahsia dan hanya akan disiarkan melalui program eksklusif sebuah stesen televisyen swasta.

Dalam pada itu, ketika diminta mengulas tentang hubungan dia dan ibunya Norsiah Ramli yang dilaporkan dingin, Diana enggan mengulas perkara tersebut.

“Maaf ya, saya tidak mahu komen tentang itu, terima kasih,” katanya.

Sementara itu, Diana yang masih lagi berpantang itu mengakui belum bersedia untuk kembali berlakon.

“Buat masa ini saya belum bersedia untuk kembali berlakon kerana kondisi saya yang lemah dan masih menyusukan Muhammad,” katanya.

Tambahnya lagi, dia kurang mempercayai orang luar untuk menjaga anaknya itu ketika dia bekerja.

Sementara itu, Diana kini menetap di kampung halaman suaminya di Kedah bagi menghabiskan tempoh berpantang.

“Saya selesa tinggal di kampung kerana lebih aman seperti ketika saya berada di Australia.

“Insya-Allah kalau ada rezeki anak kedua nanti saya ingin pergi ke tempat seperti itu lagi,” katanya.

Farid Kamil dan Diana Danielle selamat diijab kabul pada 3 November 2012 di Hotel Flamingo By The Lake, Ampang.

Bercakap tentang pengajiannya, Diana yang sedang menuntut di National Institute of Dramatic Art (NIDA), Australia, berkata, dia bakal menjalani latihan praktikal di Malaysia selepas selesai proses berpantang.

kemalia othman mStar

Adegan Ranjang Maya Karin dengan Aaron Aziz Pulak dah


Adegan ranjang Maya dan Aaron

MAYA KARIN menjadi gadis kampung? Mungkin ada yang tidak boleh menerima hakikat tersebut memandangkan imej moden cukup sinonim dengan figura jelita itu selama ini.

Namun, novel Ombak Rindu yang kini diadaptasi menjadi sebuah filem, berjaya menzahirkan watak yang sangat berbeza buat Maya.

Buat pertama kalinya Maya memegang watak Izzah, seorang gadis kampung naif dan bertudung yang mana ia sungguh kontra dengan dirinya yang merupakan seorang wanita bandar.

Lontaran jiwanya sebagai Izzah dalam Ombak Rindu juga terkesan sehingga meninggalkan sisa di hati penonton dan disifatkan antara lakonannya yang terbaik sepanjang aktif sebagai pelakon.

Watak Izzah senang benar menambat hati aktres Maya Karin kerana dia telah mengenal dan mengimpikan watak Izzah sekitar tujuh tahun lepas selepas membaca novel nukilan Fauziah Ashari itu.

Justeru, pelawaan oleh pengarah Osman Ali untuknya menjiwai watak Izzah dalam versi filem yang menggunakan judul yang sama, terus diterimanya tanpa berfikir panjang. Tanpa solekan tebal dan harus menjadi orang kampung termasuk mengenakan tudung buat pertama kalinya di layar perak, Maya dengan rela bersetuju untuk menjadi Izzah.

Ternyata, pilihan Maya tepat kerana Osman Ali berjaya membangkitkan sisi lain Maya sebagai aktres yang pernah dilihat sebelum ini.

Pada previu filem Ombak Rindu yang berlangsung di Mid Valley, Kuala Lumpur baru-baru ini, ramai yang mengakui gagal mengawal air mata daripada mengalir deras di pipi.

“Filem ini antara yang mencipta rekod saya dan Aaron sebagai naskhah yang paling banyak membuatkan kami penat menangis. Semua adegan menangis dilakukan secara semula jadi tanpa bantuan air penitis mata.

“Saya sebagai Izzah wanita teraniaya harus kekalkan wajah sedih sepanjang penggambaran, sebab itu kami adakan sesi latihan bersama Elly Suriati selama tiga minggu sebelum penggambaran bermula,” ujar Maya.

Suami orang

Maya juga hidup sebagai Izzah dalam tempoh sebelum penggambaran bermula sehinggalah penggambaran selesai. Dia diberi lagu tradisional Terengganu oleh Elly Suriati serta memakai tudung jika keluar ke kedai, untuk menyesuaikan dirinya dengan watak Izzah.

“Saya baca skrip berulang kali dan tertanya-tanya macam mana saya harus lakukan untuk melontarkan jiwa Izzah secara semula jadi tanpa dipaksa.

“Kiranya ini memang lakonan sepenuhnya tanpa ada sebarang aksi lasak. Sebelum ini, kebanyakan filem saya lebih kepada aksi dan kurang lakonan seperti Duyong dan Pontianak Harum Sundal Malam,” jelasnya.

Meskipun terdapat adegan intim antara Maya dan Aaron di atas ranjang, dia bagaimanapun enggan adegan itu ditonjolkan atau sebagai bahan jualan sebagai pelaris filem Ombak Rindu.

Adegan (ranjang) itu memang perlu ada untuk menggambarkan kasih sayang yang terjalin antara watak Izzah dan Hariz tetapi ia tidak berlebihan.

“Saya tidak mahu orang memperkatakan filem Ombak Rindu semata-mata kerana adegan itu sedangkan setiap jalan cerita yang ditampilkan dalam filem juga penting. Mereka harus datang menonton kerana sebuah naskhah bukan kerana sebuah adegan sahaja,” tegasnya yang akan muncul dengan album baharu pada tahun hadapan.

Bercerita dengan lebih lanjut mengenai adegan intim yang menjalani proses penggambaran sekitar dua jam itu, kata Maya, dia sendiri berdebar-debar untuk melakonkannya kerana ia merupakan kali pertama dia melakonkan adegan sedemikian rupa.

“Saya sendiri sudah diberitahu awal tentang kewujudan adegan itu dan ketika hari penggambaran adegan itu saya memang berdebar-debar dan sejam sebelum itu saya rasa pelik kerana saya tidak pernah melakonkan adegan intim di atas katil seperti itu, tambahan pula Aaron merupakan suami orang, jadi saya agak bimbang, adakah adegan itu berlebihan.

“Tetapi Alhamdulillah, ia berjalan dengan lancar dan muncul di skrin. Rasanya orang yang menontonnya pun boleh menerimanya,” tutur Maya lagi yang mengakui secara peribadi, dia sendiri menyukai filem Ombak Rindu.

Aaron yang terkenal dengan watak romantisnya di dalam drama pula memberitahu, isterinya, Diyana Halik tidak kisah, malah merestui adegan intimnya bersama Maya serta Lisa Surihani yang memegang watak antagonis buat pertama kalinya sebagai Mila Amylia.

“Isteri saya tidak kisah kerana dia memahami kerjaya saya sebagai seorang pelakon. Malah, dia yang baca skrip terlebih dahulu dan ada ketika sesi latihan serta penggambaran berlangsung. Jadi, tidak ada sebarang isu yang timbul kerana isteri saya sentiasa bersama saya ke mana sahaja saya pergi,” bicara Aaron.

Air mata jantan Aaron

Aaron tidak malu untuk mengakui filem Ombak Rindu paling banyak meragut air mata jantannya selain mengakui adegan intim bersama Maya antara yang paling sukar.

“Saya dan Maya pernah bertemu untuk iklan L’oreal, sejak itu kami kenal tetapi tidak pernah bekerjasama dalam drama mahupun filem. Keserasian antara kami sedang timbul kerana dia seorang aktres yang bagus.

“Namun begitu, bagi saya, adegan intim bersama Maya antara adegan yang paling susah untuk dilakonkan kerana saya tidak tahu ekspresi wajah apa yang harus saya tonjolkan. Jadi, saya buat wajah biasa sahaja kerana watak Hariz lakonan saya itu penuh dengan sifat ego,” jelas Aaron yang berjaya menunjukkan lakonan yang cukup cemerlang dalam filem yang menelan belanja sebanyak RM2.1 juta itu.

Mengulas lanjut mengenai watak Hariz, jelas Aaron, ini bukanlah kali pertama dia melakonkan watak sedemikian dan kerana pengalaman berlakon watak yang sama memudahkan perjalanan penggambaran filem Ombak Rindu yang dijalankan di Langkawi, Kedah serta Cameron Highlands, Pahang.

“Saya pernah berlakon watak yang lebih kurang sama sebelum ini tetapi dalam drama, untuk filem rasanya belum pernah lagi kerana filem kebanyakan filem saya adalah filem aksi,” ulasnya.

kosmo

Nota: Aku pernah tengok satu filem dari iran bercerita pasal kasut saja tetapi yang menariknya filem tuu dapat best award dari festival filem asia.

Tak dak pulak adegan ranjang dalam filem tu. Perlu ada ke adegan ranjang untuk menarik hit penonton.

Kang nanti jadi kecoh macam filem ni pulak…kontroversi-filem-berunsur-lucah-aire-libre-di-pawagam-malaysia/

Miera Liyana Tayang Ketiak Pulak dah


Macam macam cerita punya duk ada…hahahaha

Dulu ‘mencipta nama’ kerana pakaian tayang aset-aset penting.

Kali ini ada penayangan baru…tapi lebih bertumpu kepada tang ketiak pulak.

Ketiak lari tona warna (hitam) pun nak tunjuk kat orang ke.

Rasanya dulu artis ada dua kategori. Satu popular sebab menyanyi, satu lagi popular sebab berlakon.

Sekarang kita sudah ada kategori ketiga, yang popular sebab gambar over-over. Yang dari kategori ni jarang popular sedap lakonan bagus atau suara sedap.

Contohnya macam Zarina Anjoulie, popular tapi untuk sebab yang salah.

Baguslah. Teruskan.

*gambar dari media malaya

MNH

18SX: Siapa Artis ‘Romen Sakan’ di Pulau Tioman ?


Ada lagi pelakon ‘comolot’

Nampaknya masih ada artis dan selebriti kita yang begitu bangga memaparkan perangai liar dan tak senonoh mereka di khalayak orang ramai.

Tak cukup dengan itu, mereka sanggup pula membiarkan aksi mereka itu dirakamkan walaupun mereka tahu kebarangkalian ianya tersebar melalui internet dan sebagainya cukup tinggi.

Terbaru dunia hiburan kecoh dengan gambar seorang pelakon beranak satu yang bercium ghairah dengan seorang lelaki di Pulau Tioman.

Wanita itu dikatakan sudah memfailkan permohonan cerai dari suaminya kerana kononnya kehidupan yang dibina dengan lelaki itu tidak membahagiakan.

Ada yang berspekulasi puncanya dari sikap suaminya sendiri.

Difahamkan aksi ciuman mulut ke mulut dengan seorang jurulatih selam (bukan suaminya) ini terjadi sewaktu menyambut Halloweeen beberapa minggu lepas

Gosip pelakon itu mempunyai hubungan dengan seorang jurulatih selam sebelum ini sudah tersebar sewaktu dia memohon cerai dari suaminya.

Adalah malang sekali, di saat kita melihat makin ramai artis dan selebriti kita mula berubah dan berhijrah ke jalan yang diredhai, jumlah mereka yang makin haru-biru juga nampaknya makin bertambah.

Entahlah lepas ni siapa pula yang nak tunjuk aksi ‘comolot’ mereka, jangan lebih teruk dari itu sudahlah, biru mata hitamku hehehehe.

S.A.Kadir

Jue Aziz Menikah dengan Orang Kelantan ?


Benarkah Jue Aziz sudah berkahwin dengan jejaka dari Kelantan

MASIH solo! Status itu yang digenggam erat Zuliana Abdul Aziz atau nama komersialnya Jue Aziz, 28. Biar beberapa kali diusik sama ada kini sudah bergelar isteri orang, Jue setegas-tegasnya menafikan dakwaan itu.

Katanya: “Sudah lama saya single dan sampai ke saat ini saya masih lagi single, tiada apa yang perlu dihurai lanjut.”

Bertebar tawa Jue menerobos ruang atmosfera lokasi temu bual di Kellie’s Castle, Batu Gajah, Ipoh Perak itu tat- kala ditebak soalan itu. Malah ujarnya lagi, segala cerita itu nyata sekali direka-reka.

“Sudah tentu tidak betul sama sekali, saya tak faham macam mana orang dapat cerita itu, memang benar tiada sesiapa lagi di hati saya,” tutur Jue ketika ditemui di lokasi penggambaran Nilapura, drama terbaharu lakonannya itu.

Menjawab lagi asakan yang diberikan tentang kebenaran akan gosip yang bertebar baru-baru ini ditambah pula secara tiba-tiba menghilangkan diri, Jue akui sering berulang-alik ke sebuah negeri di Pantai Timur sepanjang tempoh kehilangan itu.

“Saya ada rapat dengan sebuah keluarga dari Kelantan yang kini sedang menetap di Terengganu, itu keluarga angkat saya yang saya baru kenal awal tahun ini. Tujuan ke sana untuk merasai suasana kampung memandangkan kampung saya cuma di Kuala Lumpur.

“Mungkin jiran-jiran di sana yang tidak tahu akan kebenaran hal ini yang bercerita, mungkin ini cuma desas-desus, tidak betul sama sekali.

“Kalau benar saya sudah kahwin boleh semak sendiri di Jawi (Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan), sebab kalau saya tipu mesti sudah ada rekod saya ini isteri orang,” hurai pelakon dramaJanji Kekasih itu.

Berkahwin dan mempunyai anak-anak menjadi impian Jue paling agung. Tambahnya, detik bahagia bergelar seorang isteri bukan untuk disembunyikan daripada pengetahuan umum.

“Buat apa ada kebahagiaan kalau tidak diceritakan dengan semua orang, kalau bercinta patut dikongsi-kongsi bersama.

“Lagipun, itu impian Jue, berumah tangga dan mempunyai anak-anak, dan saya sudah bersedia sekarang” ungkap si manis bersuara besar itu.

Sengaja mendiamkan diri, katanya, sepanjang kehilangannya sebelum ini tiada apa yang perlu dikhabarkan. Hanya melalui hari-hari biasa bersama keluarga tercinta.

“Memang hampir setahun saya memang mendiamkan diri, sebab dirasakan tidak ada benda yang penting untuk dikongsi dengan peminat, lagipun tidak adil pula saya asyik bercerita hal yang sama,” katanya.

Tutup buku lama, selak lembaran baru. Keinginan itu yang kini disemat dalam kalbu seorang Jue Aziz. Biarkan segala kisah silam berlalu pergi dan segala cerita tidak enak didengar itu bersemadi.

“Cukup pasal perkara-perkara lama, peminat pun sudah tahu siapa saya dan itu perubahan paling besar saya,” luahnya mengutus senyum.

ksm

Julia Perez Kena Cop ‘Artis Porno’


Ulama cop jupe ‘artis porno’

Penyanyi dangdut Julia Perez berkata, dia mahu bertemu dengan Majlis Ulama Indonesia (MUI) kerana digelar sebagai aktres porno oleh majlis itu.

“Saya mahu bertanya kepada mereka apa maksud mereka mengatakan saya artis porno. Saya mahu bukti di mana saya dikatakan memberi aksi porno. Saya mahu berjumpa dengan MUI secepat mungkin.

Katanya, dia keliru kenapa persembahannya sering diharamkan sedangkan gerak tarinya tidak keterlaluan.

Julia Perez yang dikenali ramai sebagai Jupe, juga dilarang membuat persembahan di Palembang kerana dia antara tujuh penyanyi dangdut yang dikatakan tidak senonoh.
“Saya cuma mahu berkarya, saya bukan pengganas dan saya bukan korup.

“Saya tak mahu meradang begini. Saya cuma mahu berkarya dan tidak diganggu,” katanya seperti yang dilaporkan oleh vivanews.com

HM

Nota: Majlis ulama indonesia ada cukup bukti kukuh untuk mengeluarkan kenyataan.Beberapa laman web seksi indonesia telah mendedahkan gambar gambar ‘panas’ julia perez.

baju tayang dada diatas berharga $31,000.00 lebih..

manusia ni gila macam macam punya duk ada.

%d bloggers like this: