Tag Archives: artis bogel

Zul Handy Black Akan ‘Berbogel’ Lagi


Pak Menteri kita tak mau tengok ke gelagat artis  Malaysia sekarang ni ?

Majlis fatwa Kebangsaan tak mahu bersidang ke pasal ni ?

Aksi ghairah direstui isteri

“SAYA tidak akan menolak jika ditawarkan untuk berbogel dalam mana-mana filem di masa-masa hadapan dan isteri saya pun tidak kisah jika saya dikehendaki berbogel sekali lagi (dalam filem).” Sekali dengar ia seperti kenyataan ‘berani mati’ atau ‘madah bercili’ yang dilontarkan dari mulut pelakon Hollywood, tetapi realitinya itulah kenyataan tulus pelakon Zul Suphian tatkala mengulas mengenai karakter lakonannya dalam dua buah filem seram, Mantra dan Keramat.

Kontroversi atau tidak, itulah pendirian pemilik nama sebenar Nurzul Suphia’an Sa’ban, 38, yang dulunya dikenali sebagai Zul Handy Black. Dia nampaknya cuba mencipta ‘jenama’nya yang tersendiri dengan sering muncul dalam babak ‘panas’ dalam filem-filem lakonannya.

Namakan satu pelakon Malaysia yang pernah muncul berbogel di layar perak dan kemudian kini muncul separuh bogel dalam adegan ghairah bersama pelakon wanita dalam filem terbaharunya kalau tidak Zul Suphian!

“Saya beruntung kerana keluarga dan isteri saya, Fyza memahami tugas saya selaku seorang pelakon. Mereka tahu saya lakukan semua ini untuk tugas saya dan saya juga akan bertindak profesional. Isteri saya tidak kisah, kerana dia tahu saya ramai ‘teman wanita’ dalam setiap produk lakonan saya,” tutur Zul.

“Saya melakukan itu semua bukan untuk mengundang kontroversi tetapi kerana mengikut kehendak pengarah dan supaya penonton dapat gambaran yang lebih jelas,” itu ulasan dan alasan pelengkap yang diberikan Zul merangkumi adegan bogelnya dalam filem Mantra pada tahun lepas dan adegan ghairahnya bersama aktres Mon Ryanti untuk filem Keramat yang kini sedang hangat ditayangkan di pawagam.

Kedua-dua filem tersebut seperti mana Santau, filem sulung lakonannya, juga dari genre seram, adalah hasil garapan pengarah, Azhari Mohd. Zain.

Bicara Zul, berbeza dengan Mantra yang memerlukan dia berbogel sendirian, dalam Keramat pula untuk karakter Nazmir lakonannya itu pula dia dikehendaki melakonkan babak ghairah ketika hanya menyarungkan tuala tatkala digoda adik iparnya, Munirah (lakonan Mon Ryanti) yang hanya berkemban dan sebenarnya dirasuk oleh roh Mustika (Diana Amir).

“Apabila babak bergaduh, kita perlu berlawan dengan bersungguh-sungguh. Untuk babak cinta, kita perlu timbulkan mood romantis dan apabila babak ghairah cabarannya adalah kita yang tidak ghairah ini perlu buat-buat ghairah agar lakonan yang diberikan menjadi,” jelasnya lagi berbaur sedikit lucu.

Bagi Zul, beraksi ghairah bukanlah cabaran berat baginya, namun baginya, cabaran sebenar adalah apabila untuk filem Keramat dia perlu memerankan dua karakter yang berlainan iaitu watak Nazmir pada era hari ini dan Habib seorang lelaki yang hidup pada tahun 1900.

Ujar Zul, ketika diberi tawaran, Azhari sangat yakin bahawa dia pasti dapat membawakan dua watak tersebut dengan mudah kerana pernah bekerjasama dalam filem Santau dan Mantra sebelum ini.

“Apabila berlakon dalam filem genre sebegini, memang kita perlu buat satu kajian yang lebih kuat, dan mendalam kerana sudah pastinya genre seperti ini memerlukan konsentrasi dan penghayatan dalaman.

“Jadi mungkin tidak menjadi cabaran sangat kepada saya kerana perkara ini saya telah dicabar oleh pengarah yang sama (Azhari).

“Mungkin juga Azhari sudah lihat kemampuan saya dan fikirkan watak sebegini memang sesuai dibawa oleh saya. Watak ini sangat mudah dan saya tahu bagaimana harus membawa karakter ini dan bezanya cuma jalan cerita,” jelas Zul lagi.

Namun bagi pelakon yang bernaung di bawah syarikat penerbitan gergasi perfileman Metrowealth Movies Production Sdn. Bhd. itu, dia juga mampu dan pernah berlakon genre filem yang berbeza seperti komedi, aksi dan sebagainya.

TONGGAK utama Keramat, Zul, Rabecca dan Mon Ryanti melalui pengalaman berharga sepanjang menjalani penggambaran filem itu.

“Sebagai seorang pelakon, saya telah menunjukkan kemampuan namun terpulang kepada pihak yang memberi tawaran dan pihak Metrowealth Movies Production sendiri,” katanya.

Kerisauan Mon Ryanti

Jika Zul tiada masalah untuk membawa watak ghairah, namun bagi pendatang baharu, Mon Ryanti, perasaan segan untuk berlakon ghairah wujud dalam diri yang baru ingin memulakan karier sebagai seorang aktres.

“Selain cabaran, ini sebenarnya satu tanggungjawab kerana jika sudah diberi kepada saya maka ia menjadi tugas buat diri saya. Watak utama memang tanggungjawab besar dan saya perlu buat kajian yang mendalam kerana perlu memahami untuk menjayakan watak yang diberi itu.

“Antara cabarannya adalah sebagai Munirah, saya perlu menggoda abang ipar saya (Nazmir lakonan Zul) dan saya akui agak risau dan segan apabila ingin melakonkannya. Saya masih baru lagi dalam industri dan melakonkan watak tersebut mungkin akan menjadi perbualan orang kelak,” tutur wanita berusia 23 tahun itu.

Namun begitu, ujar gadis manis yang lebih mesra disapa sebagai Mon, ia hanyalah sebuah jalan cerita dan lakonan semata-mata dan bukannya ingin beri pandangan buruk tentang dirinya kepada penonton dan berkata ia merupakan perubahan karakter di dalam filem tersebut.

Berfikiran positif, jelas Mon, sebagai seorang pelakon, harus tabah menerima kritikan dari sesiapa sahaja dan dia mengakui hakikat bahawa dirinya tidak akan dapat memuaskan hati semua pihak. Jadi, perkara ini diambil sebagai cabaran dan reda serta masih memerlukan bimbingan pihak produksi dan semua orang.

Rabecca tidak takut

Bagi aktres Rabecca Nur Al Islam atau lebih mesra disapa sebagai Rabecca pula, pengalamannya selama dua musim bersama program realiti seram Seekers dan berlakon dalam filem seram, Jangan Tegur sebelum ini membuatkan dirinya tiada sebarang masalah untuk berlakon dalam Keramat.

“Menerusi Keramat, saya menjadi Syazura, isteri kepada Nazmir dan bagi watak ini saya perlu mendalami jiwa seorang isteri yang teruja ketika mengandung dan secara tiba-tiba kehilangan anak. Jadi, ketika itu saya perlu membawa dua watak yang berbeza sekali gus.

“Namun, berlakon dalam filem genre seram tidaklah menakutkan, kerana saya sudah biasa terlibat dalam genre seram beberapa kali. Jadi, Alhamdulillah, tiada apa yang buruk berlaku sepanjang penggambaran,” jelas Rebecca yang bagaimanapun mengakui penat kerana bukan mudah untuk menjadi seorang pelakon.

Tambahnya: “Sepanjang penggambaran, semua kru termasuk pelakon dan pengarah punyai keserasian dan sebagai pengarah, Azhari adalah seorang yang sangat mudah berkomunikasi dan bekerjasama serta tidak lokek untuk memberi tunjuk ajar.”

kosmo

Nurul Ain Jelaskan Kontroversi Gambar Separuh Bogel


Dah macam macam cerita artis melayu ni..

dedah sana dedah sini..dedah depan dedah belakang..separuh bogel..setengah bogel ???.

Tidak serik beraksi seksi

NAMA Nurul Ain Nordin, 23, sebelum ini tiada siapa yang peduli apatah lagi ingin mencungkil siapakah gerangannya. Namun, apabila gambar mirip aksi separuh bogelnya itu tersebar di internet ramai pula pihak yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang siapakah gerangannya Nurul Ain dan tidak kurang juga yang mengeji dan menyifatkan penampilan pelakon yang baru setahun jagung itu sebagai melampau.

Semua itu berlaku akibat sikap terbuka Nurul Ain beraksi memakai kain batik dan mendedahkan belakang badannya sehingga ke pangkal punggung untuk hiasan poster filem pertamanya Suatu Malam Kubur Berasap.

Namun, perlukah mendedahkan tubuh untuk sebuah produksi filem tempatan?

Nurul Ain memberikan jawapan klise – dia sanggup melakukankannya demi menjayakan watak. Katanya, perkara itu dilakukan atas perjanjian bersama dengan pihak produksi filem itu iaitu OutLoud Studios Sdn. Bhd.

“Saya cuma mendedahkan belakang badan saya pada kru filem tetapi tidak pada penonton.

Dalam filem itu nanti penonton akan lihat belakang badan saya itu terdapat efek akar dan kudis dan ia sama sekali menutupi belakang badan saya,” katanya yang melakonkan watak wanita bernama Siti Chempaka yang mati dirogol dan dibunuh dalam filem Suatu Malam Kubur Berasap yang dijadualkan mula ditayangkan di pawagam seluruh negara menjelang 22 Disember ini.

Dalam nada kesal, ujar Ain, dia tidak sangka gambar yang dirakamkan itu disebarkan oleh orang-orang yang tidak bertanggungjawab tanpa pengetahuannya.

“Saya mangsa keadaan. Saya tidak tahu bagaimana gambar itu boleh tersebar. Saya dapat tahu mengenai gambar itu juga melalui sebuah blog lantas terkejut dan sedih dengan tindakan serta komen-komen yang dilemparkan penulis tersebut kepada saya.

“Saya tidak pasti bagaimana gambar itu boleh terlepas ke tangan individu itu kerana mengikut perjanjian bersama dengan pihak produksi gambar itu hanya digunakan untuk proses suntingan poster filem Suatu Malam Kubur Berasap,” luahnya kecewa kepada Kosmo! ketika sesi fotografi yang berlangsung di Studio Utusan, Kuala Lumpur.

Apa yang menjadi persoalan, adakah gambar tersebut disebarkan oleh pihak produksi sendiri sebagai salah satu strategi untuk mencipta kontroversi seterusnya melariskan filem tersebut? Kenapa Nurul Ain tidak berfikir jauh sebelum beraksi sedemikian rupa? Atau mungkin dia terlalu naif mengikut sahaja kemahuan pihak produksi atau berpura-pura kesal tetapi sanggup berkorban demi menjayakan watak?

Ekoran penyebaran gambar tersebut juga anak kedua daripada tiga beradik itu dihimpit kebencian maha hebat daripada keluarga, teman-teman dan juga pensyarah-pensyarahnya.

Malah, muncul khabar angin Nurul Ain turut dibuang universiti dan keluarga. Benarkah?

“Saya bukan kena buang. Memang ada seorang daripada pensyarah fakulti saya yang mengeluarkan kenyataan kepada pihak fakulti bahawa saya tidak layak digelar pelajar dan patut dibuang ekoran kontroversi tersebut.

“Atas sebab itu saya segera berjumpa dengan dekan dan memberitahu perkara sebenar kepadanya. Akhirnya saya dapat meneruskan pembelajaran saya yang tinggal hanya satu semester itu dan berjaya menamatkannya sebelum memperoleh diploma Teknologi Kreatif dan Artistik.

“Saya akui memang ibu saya begitu marah dan terkilan dengan tindakan saya dan penyebaran gambar tersebut. Hampir sebulan dia tidak mahu bercakap dan berjumpa dengan saya. Malah, sehingga kini dia masih marahkan saya dengan penyebaran gambar tersebut.

“Saya faham ibu marah sebab dia merupakan pensyarah dan kaunselor. Bila jadi isu macam ini ramai yang keluar kenyataan berbaur kecaman di facebook dan blog yang berbunyi ‘mak kaunselor tetapi anak berperangai macam ini’,” ujarnya yang turut mengakui ibunya sebelum ini tidak mengetahui tentang tindakannya beraksi sedemikian rupa dalam filem tersebut.

Ungkap Ain yang memohon dirahsiakan nama universiti tempat dia belajar, teman lelaki dan juga rakan-rakannya sanggup memutuskan hubungan dengan dirinya selepas tercetuskan kontroversi penyebaran gambar tersebut.

Ditanya adakah dia serik untuk beraksi seksi seperti itu menerusi drama atau filem lain selepas ini, tuturnya berani dan tegas: “Saya tidak serik dan tetap akan beraksi seksi jika itu tuntutan jalan cerita. Asalkan ia tidak terlalu keterlaluan.”

“Saya berani untuk buat lakonan seperti itu lagi. Kita kena ambil yang positif. Masih belum ada lagi pelakon wanita yang berani seperti itu. Saya mahu berlakon seperti pelakon-pelakon wanita Hollywood yang tidak takut menjayakan apa jua watak yang diminta tetapi ia tidaklah sehingga keterlaluan,” tegasnya.

kosmo

Nota: image dari limauais.com

Astaga: Ada Tarian Seks di Istana Budaya ?


Haaa.Apa nak kata lagi…Malaysia Boleh?

Standard dah naik sama taraf dengan Thailand dan yang sewaktu dengannya!

Memang cukop mengghairahkan betul aksi Aarin Aziz dengan pelakon seksi seksa Jasmin Hamid.

Paparan aksi HOT itu bersempena persembahan teater ..Badai Semalam.

Turut menjayakan teater itu Erra Fazira.

Peminat dan penggiat seni berbaloi ke melihat persembahan ‘kotor’ ni ?

Pak Menteri Rais Yatim ‘sure’ tak akan kacau punya program ni..

Kan…yang berani mendedahkan payudara dan seluar dalam pun ok kan…kan ..kan

JAIS,JPM gerenti buat  dekkk jer …hahahaha

Petikan gambar dari izyan.com..

18SX: Lady Gaga Lupa Pakai Seluar Pulak dah


Selalunya awek ni lupa ‘pakai baju’..hahaha..macam dua tiga ekoq artis Malaysia duk tiru tuuu…

ni dia buat kelaku lagi…lupa pakai seluar pulak…mampoih

Lady Gaga lupa pakai seluar

Berpakaian aneh sememangnya menjadi perkara biasa bagi penyanyi Lady Gaga, bagaimanapun kali ini lebih pelik.

Penyanyi lagu Born This Way ini berani tampil tanpa seluar.

Biarpun dilihat sebagai salah satu gaya fesyen, Gaga kelihatan seolah-olah terlupa untuk memakai seluar.

Seperti dipetik dailymail, Gaga ketika meninggalkan Fountain Studios di Wembley selepas program X-Factor telah mencuri perhatian orang ramai yang berada di situ.

Bagaimanapun, penampilannya bukan sahaja dilihat ganjil malahan tidak bersesuaian dengan cuaca dingin di London.

mStar

‘Saya Hanya Dibayar $11,000.00 Untuk Gambar Panas’


Aksi seksi Zarina Anjoulie dibayar RM11,000.00!

Siapa yang tidak kenal dengan model dan pelakon kontroversi, Zarina Anjoulie? Dia yang pernah mengejutkan industri dengan gambar bogelnya yang tersebar di internet sekitar tahun 2008 lalu, kembali ‘menghangatkan’ alam maya, apabila tampil dengan gambar seksi dengan mendedahkan sebahagian payudaranya, di majalah FHM Indonesia. Meskipun dikecam teruk, Zarina tetap ‘kebal’ menghadapinya.

Dia yang ditemui ketika majlis pelancaran filem Khon Malaya, berkata, dia dibayar ASD3,500 (RM11,000) untuk fotografi tersebut dan melakukannya demi minat dalam bidang modelling.

“Saya bukan nak jual badan, tapi dibayar untuk kerja. Daripada saya asyik kena kutuk, baik saya kerja dan buat duit.

“Selama ini pun, apa yang saya buat kena kutuk. Saya pakai baju apa pun, kena kutuk, sedangkan ramai lagi artis lain terdedah sana-sini,”katanya.

Sh

Nota: Berbaloi ke?

Sekor Lagi Artis Malaysia Tayang Separuh ‘Payudara’ di Indonesia


Siapa tak kenal pelakon bernama Zarina Anjoulie Lavocah

Err…tapi yang tak syoknya Zarina ini bukan terkenal sangat dengan kehebatan lakonannya, tetapi kisah-kisah negatifnya

Penulis tak mahu ulas lebih-lebih pasal itu kerana benda yang tak elok tu tak baik untuk dikenang-kenang.

Lagipun penulis masih ingat artikel yang penulis baca mengenai luahan hati pelakon berusia 24 tahun itu baru-baru ini

Dalam artikel berkenaan, nampak macam Zarina bersungguh-sungguh mahu membersihkan imej negatif yang sering dilemparkan padanya.

‘‘Bohonglah kalau saya tak terasa apabila orang bercakap perkara buruk tentang saya.

Bila saya dikaitkan dengan ikon negatif.

Buat saya cukup tertekan membawa nama Zarina Anjoulie Lavocah ke sana dan ke mari.

‘‘Bahkan, keadaan semakin buruk apabila saya berterusan dilabel sebegitu.

Jadi sepanjang tempoh enam tahun saya berada dalam industri ini terus memendam rasa,’’ bicara awal Zarina memutik rasa kesalnya.

Tetapi apa yang berlaku ini menimbulkan persoalan, adakah benar Zarina ingin memulihkan imej negatif tersebut.

Dalam majalah FHM Indonesia edisi Oktober, Zarina telah berposing sakan, sampai terkeluar sana, terkeluar sini.

Lepas ni kalau peminat sudah tidak percayakannya lagi, apa boleh buat kerana nampaknya dia sendiri yang mencipta ‘ketidakpercayaan’ itu.

Zarina oh Zarina….-

oleh S.A Kadir

%d bloggers like this: