Category Archives: Siasatan

Astaga: Ada Tarian Seks di Istana Budaya ?


Haaa.Apa nak kata lagi…Malaysia Boleh?

Standard dah naik sama taraf dengan Thailand dan yang sewaktu dengannya!

Memang cukop mengghairahkan betul aksi Aarin Aziz dengan pelakon seksi seksa Jasmin Hamid.

Paparan aksi HOT itu bersempena persembahan teater ..Badai Semalam.

Turut menjayakan teater itu Erra Fazira.

Peminat dan penggiat seni berbaloi ke melihat persembahan ‘kotor’ ni ?

Pak Menteri Rais Yatim ‘sure’ tak akan kacau punya program ni..

Kan…yang berani mendedahkan payudara dan seluar dalam pun ok kan…kan ..kan

JAIS,JPM gerenti buat  dekkk jer …hahahaha

Petikan gambar dari izyan.com..

Ada Jurugambar ‘Terlampau’ Pulak dah


Memperdayakan gadis untuk jadi model

KUALA LUMPUR: Tertarik untuk menjadi model profesional dengan pendapatan lumayan, seorang lelaki menyamar penguji bakat memperdaya sekurang-kurangnya 15 gadis untuk dirakam gambar bogel sebelum melakukan hubungan seks dengan mereka sejak awal tahun ini.

Lelaki terbabit yang berusia 30-an dan menyamar penguji bakat di sebuah syarikat peragawati terkenal ‘mengumpan’ mangsa melalui laman sosial dengan menawarkan pendapatan lumayan dengan hanya bergaya di depan kamera.

Terbaru, dua pelajar masing-masing berusia 18 dan 19 tahun menjadi mangsa lelaki terbabit sebelum mereka membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi di sini, kelmarin.

Menceritakan semula kejadian itu, sumber polis berkata, dalam kejadian jam 2 petang, 30 Oktober lalu, kedua-dua mangsa yang mengenali lelaki terbabit melalui laman sembang sosial diminta ke tingkat tujuh sebuah hotel di ibu kota untuk sesi uji bakat.

“Kedua-dua mangsa yang berminat menjadi model profesional tanpa ragu-ragu pergi ke sesi uji bakat berkenaan secara berasingan. Sebaik tiba di sebuah bilik di hotel berkenaan yang kononnya digunakan untuk sesi uji bakat itu, suspek mengarahkan mangsa menanggalkan pakaian.

HM

307 ‘Rekrut Baru’ Kongsi Gelap Kena Berkas


ANTARA tujuh wanita yang hadir pada majlis angkat sumpah kumpulan penjenayah di sebuah Resort di Teluk Batik, malam kelmarin.

33 pelajar bakal duduki SPM, 7 wanita ditahan di sebuah resort

MANJUNG: Sekumpulan individu dipercayai dianggotai penjenayah dikesan cuba merekrut ahli baru mereka termasuk membabitkan pelajar yang bakal menghadapi peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) hari ini, menerusi penganjuran satu majlis khas di sebuah resort di Teluk Batik, di sini, malam kelmarin.

Mereka yang dipercayai datang dari seluruh negara terutama dari Pulau Pinang dikatakan mula mendaftar masuk ke resort itu bermula jam 3 petang kelmarin bagi menghadiri majlis ‘Hari Keluarga Genki Seven Malaysia’ yang dijadualkan diadakan di resort sama, bermula jam 8 malam.

Bagaimanapun, aktiviti dan perhimpunan haram itu berjaya dibanteras apabila sepasukan anggota dan pegawai polis dari Bahagian Siasatan Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Perak dibantu sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Manjung menyerbu majlis terbabit kira-kira sejam kemudian.

Serbuan itu berjaya menahan 307 individu berusia 17 tahun hingga 30-an termasuk tujuh wanita dan 39 pelajar yang 33 daripadanya bakal menduduki SPM serta tiga kakitangan kerajaan.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd Shukri Dahlan, berkata ketika serbuan dijalankan, semua mereka sedang mendengar ucapan dan dipercayai dalam proses mengangkat sumpah menjadi ahli kumpulan.

Katanya, polis mengesyaki mereka mengadakan majlis khas itu untuk merekrut ahli kumpulan baru dan menjadikan program hari keluarga berkenaan sebagai mengaburi pandangan masyarakat serta pihak berkuasa.

“Pada serbuan pertama, kami menahan 180 individu di dalam dewan berkenaan, manakala selebihnya ditahan di beberapa lokasi selepas siasatan susulan dibuat.
“Turut dirampas kemeja-T, pelekat kenderaan dan rantai kunci berlogo sebuah pertubuhan bukan kerajaan,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

“Semua mereka ditahan mengikut Seksyen 327 Kanun Keseksaan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Manjung untuk siasatan lanjut. Siasatan polis mengesyaki kumpulan terbabit dipercayai mengadakan majlis mengangkat sumpah untuk sebuah kumpulan kongsi gelap,” katanya.

Sementara itu, tinjauan Berita Harian ke lobi resort berkenaan ketika serbuan dijalankan mendapati satu kain rentang tertera tulisan ‘Hari Keluarga Genki Seven Malaysia’ yang disertakan dengan logo kumpulan.

oleh syamsul kamal dan nurhayati

Sekor Lagi Artis Malaysia Tayang Separuh ‘Payudara’ di Indonesia


Siapa tak kenal pelakon bernama Zarina Anjoulie Lavocah

Err…tapi yang tak syoknya Zarina ini bukan terkenal sangat dengan kehebatan lakonannya, tetapi kisah-kisah negatifnya

Penulis tak mahu ulas lebih-lebih pasal itu kerana benda yang tak elok tu tak baik untuk dikenang-kenang.

Lagipun penulis masih ingat artikel yang penulis baca mengenai luahan hati pelakon berusia 24 tahun itu baru-baru ini

Dalam artikel berkenaan, nampak macam Zarina bersungguh-sungguh mahu membersihkan imej negatif yang sering dilemparkan padanya.

‘‘Bohonglah kalau saya tak terasa apabila orang bercakap perkara buruk tentang saya.

Bila saya dikaitkan dengan ikon negatif.

Buat saya cukup tertekan membawa nama Zarina Anjoulie Lavocah ke sana dan ke mari.

‘‘Bahkan, keadaan semakin buruk apabila saya berterusan dilabel sebegitu.

Jadi sepanjang tempoh enam tahun saya berada dalam industri ini terus memendam rasa,’’ bicara awal Zarina memutik rasa kesalnya.

Tetapi apa yang berlaku ini menimbulkan persoalan, adakah benar Zarina ingin memulihkan imej negatif tersebut.

Dalam majalah FHM Indonesia edisi Oktober, Zarina telah berposing sakan, sampai terkeluar sana, terkeluar sini.

Lepas ni kalau peminat sudah tidak percayakannya lagi, apa boleh buat kerana nampaknya dia sendiri yang mencipta ‘ketidakpercayaan’ itu.

Zarina oh Zarina….-

oleh S.A Kadir

Kontroversi Filem Berunsur Lucah ‘Aire Libre’ di Pawagam Malaysia


Apa sudah jadi bro?

Macam mana filem ni boleh ‘terlepas’…hahaha…terlepas pandang lagi ke?

Ramalan blogger blogger otai yang Malaysia akan bebas menayangkan filem seks sudah terjadi!

Pak Menteri tidoq lagi ke?..Apa alasan terbaik Pak Rais Menteri penerangan?

LPF kecewa filem Aire Libre ditayang tanpa tapis

Lembaga Penapis Filem (LPF) akan memanggil Golden Screen Cinema Sdn Bhd (GSC) dan pengedar filem Aire Libre yang telah ditayangkan kepada umum tanpa menjalani pemotongan seperti diarah agensi itu.

Laporan media baru-baru ini menyebut GSC telah memohon maaf kerana menayangkan filem Amerika Latin itu, yang didakwa membawa unsur-unsur lucah.

Pengerusi LPF Datuk Raja Azahar Raja Abdul Manap berkata filem itu telah ditayangkan di pawagam GSC cawangan One Utama, Petaling Jaya; Mid Valley; dan Pavillion di Kuala Lumpur sempena Festival Filem Amerika Latin edisi ke-10 pada 20 hingga 23 Oktober lalu.

“Berdasarkan laporan penilaian LPF pada 22 Ogos lepas, filem tersebut telah diluluskan untuk siaran dengan bersyarat iaitu potongan perlu dibuat terhadap 14 adegan yang tidak sesuai dan hanya selepas itu, baru ia boleh diklasifikasi sebagai PG 13.

“PG 13 ialah kategori filem yang sesuai untuk tontonan umum bagaimanapun penonton berumur di bawah 13 tahun hendaklah diiringi ibu bapa atau penjaga,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Laporan Bernama Online menyebut filem Aire Libre, arahan Luis Armando Roche dari Venezuela, pernah memenangi beberapa anugerah seperti OCIC Award (Anugerah Filem Terbaik) di Festival Filem Havana pada 1996 dan Anugerah Patron’s Award (Anugerah Filem Terbaik) di Festival Filem Antarabangsa San Diego pada 1997.

Raja Azahar berkata susulan daripada aduan orang ramai yang membantah mengenai adegan yang keterlaluan dalam filem berkenaan ketika ditayangkan di pawagam GSC, siasatan telah dijalankan LPF.

“Hasil siasatan LPF mendapati bahawa pihak pengedar filem Aire Libre tidak membuat pemotongan seperti diarahkan oleh LPF berdasarkan peraturan di bawah Seksyen 11, Akta Penapisan Filem 2001,” katanya.

Beliau berkata, oleh kerana permohonan tayangan filem itu dibuat oleh Kedutaan Venezuela maka wakil kedutaan akan turut dijemput hadir bersama pegawai Kementerian Luar Malaysia.

tmi

Gambar Cium di Tioman: Bro Haji Amy (Search) Nasihat Nabila


isu gambar cium: Amy Search nasihat Nabila jaga tingkah laku

Vokalis kumpulan Search, Suhaimi Abdul Rahman atau Amy berharap anaknya, Nabila Huda, 27, menjaga tingkah laku demi menjaga kerjayanya sebagai seorang pelakon.

Kata Amy, Nabila seharusnya lebih fokus dan jangan rosakkan apa yang telah dikecapinya hari ini dengan perkara-perkara yang boleh menjejaskan namanya dalam industri.

“Saya tidak tahu tentang gambar-gambar itu, tapi sebagai bapa saya berharap dia menjaga tingkah lakunya kerana dia seorang perempuan.

“Dia yang memilih untuk menjadi selebriti dan seharusnya dia menjaga kerjaya dan fokus dengan apa yang dia ada sekarang,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran single berjudul Simetri, di sini, Selasa.

Amy diminta mengulas tentang laporan sebuah program hiburan yang menyiarkan beberapa keping gambar artis yang dipercayai milik Nabila Huda.

Gambar-gambar liar tersebut diambil ketika Nabila sedang berpesta di Pulau Tioman bersama seorang lelaki yang dikatakan teman lelakinya.

Bagaimanapun, Amy enggan mengulas lanjut perkara tersebut namun berharap Nabila sedar dan bertanggungjawab terhadap kesilapannya.

“Saya harap dia tidak melarikan diri daripada kesilapan yang telah dilakukan dan bertanggungjawab dengan apa yang telah berlaku,” katanya.

Oleh KEMALIA OTHMAN

%d bloggers like this: