Terkini: Ostad Azizan ‘Tibai’ Mukhriz Tok Det


Mb Kedah ustaz Azizan menjawab ‘serangan’ mukhriz berkaitan surau salihiah.

Ustaz Azizan sengaja tidak mahu bertanya kenapa Surau Kampung Berembang di robohkan oleh Umno ?

Mukhriz belum ‘matang’ lagi ..

Mai tengok video sat…

Rumusan dari ustaz Azizan… harakah

Majlis Fatwa negeri Kedah telah membenarkan Madrasah Salihiah Kanchut dekat sini dirobohkan dan sebuah surau yang lebih besar akan dibina.

Surau baru itu bakal memuatkan jamaah sehingga 400 orang dan boleh jadi ia akan dijadikan tempat solat Jumaat.

“Berkemungkinan surau baru ini boleh digunakan untuk solat Jumaat,” kata Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Diraja Azizan Abdul Razak.

Beliau membidas sikap sesetengah pihak khasnya Timbalan Pengerusi Umno Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir yang mempertikaikan langkah kerajaan negeri membenarkan surau itu diroboh.

Surau itu terpaksa dirobohkan untuk membolehkan projek Aman Central dibina di atasnya kerana ia bakal memberikan peluang pekerjaan kepada 2,000 penduduk.

“Saya tahu hukum-hakam..saya (juga) lulusan (Universiti Al Azhar) Mesir. Perkara ini juga telah dirujuk kepada Majlis Fatwa dan Mufti.

Jangan cari publisiti murahanlah…selesai dulu kes lembu (NFC) RM250 juta tu dulu,” kata Azizan membidas pemimpin Umno yang membangkit isu itu.

Kerajaan negeri juga, katanya, telah membayar pampasan bernilai RM1.48 juta kepada Majlis Agama Islam Kedah (Maik) sebagai pemegang amanah madrasah berdasarkan konsep ‘istiddal’ bagi membolehkannya mencari tapak baru yang lebih bermanafaat kepada umat Islam.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comments

  • nasik kandaq  On December 28, 2011 at 9:44 pm

    woittttttt mat kerizz……..
    sejak bila hang dok bercakap pasai surau surau nih……keh keh keh
    dah tak dak modai sangat ke??…….
    orang roboh yg lama pasai kecik….jemaah laa ramai melimpah…..tu yang depa pas kedah nak ganti yg lebih besaq dan luas lagi…….nak pikiaq lagu tu pun bengong ke??…..menteri jenih apa yg dok sondoi mcm nih nie?? keh keh keh
    tak mcm hangpa yg roboh surau kg berembang..tak berganti ganti sampai laa nie…..awat hang tak pi keriyau kat mat toyol tuh masa tu??? keh keh keh
    pi laa keriyau kat depa??…….pasai apa??? pasai umngok yg roboh??…
    ingat !!! pasai roboh di kg berembang dulu tuh sampai laa nie anak toyo tak berenti renti dok kena kais buang segala masalah yg dok mai kat dia…..

    aloo mat kerizz………
    apa habaq st miguel kat pilipina sana tuh??…….tak mau roboh sama ke??

    kah kah kah

  • Anonymous  On July 2, 2013 at 1:52 am

    roboh p arrr!tumng boleh.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: