Monthly Archives: November 2011

18SX: Gambar ‘Juhi Chaula’ Terselak Kain


Adoyaiii…Sekor artis popular india ni main selak kain pulak dah

Apa barang beb..main selak selak kain ni…hahahaha

Kalu ya pun  barang awak tu elok, jaga laa baik baik jangan duk tunjuk kat orang lain..tak baik tau

Lebih lebih lagi pulak ,duk main selak kain sama sama pompuan…hahahaha

Bukan senang bro …orang nak bagi kepercayaan sampai $250 juta..ini bukan dalam bentuk rupiah laa…ini Ringgit Malaysia

Itu amanah namanya..amanah rakyat Malaysia keseluruhannya…jangan buat main main.

Keluarga Sharizat beli kereta mewah guna dana NFC

KEADILAN mendedahkan penyelewengan terbaru membabitkan keluarga Menteri Pembangunan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Kali ini, parti itu membongkar pembelian kereta mewah jenis Mercedes Benz berharga RM534,622 yang dibeli oleh keluarga Shahrizat pada 2009.

Wang berkenaan diperoleh daripada RM250 juta dana awam yang disalur Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC),  milik suami dan anak Ketua Wanita Umno itu.

“Pada 9 Disember 2009, hampir dua tahun yang lepas, keluarga Shahrizat menggunakan wang NFC itu untuk membeli sebuah kereta Mercedes Benz CLS 350 CGI berharga RM534,622,” kata Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli.

“Kos penyelenggaraannya tiap-tiap bulan adalah lebih kurang RM20 ribu, itu maintainance dia saja. Itu kereta mewah yang digunakan keluarganya,” katanya.

Menurutnya lagi,  dana sebanyak RM3,363,507 turut disalurkan National Meat Lives Corporation (NMLC) untuk membeli dua bidang tanah di Putrajaya pada satu tarikh pada tahun 2009.

KEADILAN turut mendedahkan 15 cek  berjumlah RM455,423 yang dibayar untuk tujuan melancong ke luar negara seperti ke Indonesia dan  Thailand.

Cek berkenaan dikeluarkan antara bulan Januari hingga Julai 2010 kepada Impian Global Networks Services (IGNS) yang menawarkan pakej percutian.

“Kalau pegi semak akaun ini, tiap-tiap bulan ada pembayaran yang dibuat kepada ‘Impian Global Network Services’ (IGNS).

“Bila kita siasat, IGNS ini ialah syarikat yang tawarkan pakej percutian, ke Bandung, Kuching, Phuket,” kata Rafizi.

Selain itu, Rafizi turut mendedahkan pembayaran lebih setengah juta ringgit kepada syarikat Meatworks (singapore) Private Limited, milikan suami Shahrizat yang membekalkan daging kepada restoran di negara jiran.

Pendedahan terbaru itu muncul selepas Shahrizat bermatian mempertahankan dirinya daripada dikaitkan dengan skandal berkenaan, pada Perhimpunan Agung Umno hari ini.

Kalau dia singsing lengan, angkat kain.. kita akan dedah lagi lepas ni,” kata Rafizi.

Dalam pada itu, beliau juga menuntut penjelasan  Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin yang mempertahankan Shahrizat dengan menyatakan NFC tidak mungkin membuat perdagangan di Singapura.

“Saudara Khairy (Jamaluddin) kata kita temberang sebab kata tak boleh eksport ke Singapura. (Tapi) kenapa pada 21 Julai 2010, NFC memindahkan sejumlah RM588, 585 secara terus ke akaun milik Meatworks (Singapore) Pte Ltd ?

“Sedangkan Meatworks langsung tak ada kena mengena dengan NFC,” katanya.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=23915

Nota: Zuraida sudah pun membuat laporan pada SPRM untuk menyiasat kes penyelewengan NFC. MP Kinabatangan Bung Mokhtar dan beberapa orang kuat Umno  jugak menyeru Sharizat meletak jawatan sehingga siasatan kes selesai.

Advertisements

Calon Pas Selangor: Nama Hasan Ali Tidak Tersenarai ?


Tanda tanya untuk bekas Pesuruhjaya Pas Selangor dan pemimpin ‘kontroversi’ ini hangat diperkatakan sekarang.

Adakah Pas Pusat akan mengekalkan Hasan Ali di DUN Selangor ?

Masihkah Hasan Ali akan dikekalkan untuk PRU13

SHAH ALAM – Kira-kira 80 peratus muka lama akan dipilih untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang.

Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr Abdul Rani Osman berkata, tidak pernah wujud isu yang mengatakan bahawa muka lama tidak berpeluang bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Katanya, apa yang menjadi keutamaan untuk dipilih sebagai calon adalah disenangi rakyat, tidak menonjolkan diri sendiri serta tidak merokok dan sebagainya.

“Pas Selangor sudah selesai dan menyerahkan nama calon kepada Pas Pusat. Setiap kawasan, kita hantar tiga nama tetapi tanpa ranking di antara tiga calon itu, tiada keutamaan kerana semua calon sama.

“Apa juga keputusan Pas Pusat, kita akur sebab kita ada majlis syura di mana penapisan calon dan pemilihan dalam Pas ini sangat tegas. Merokok tidak boleh jadi calon. Itu dimaklumkan oleh Tok Guru Nik Aziz (Mursyidul Am Pas) kepada semua anggota Pas. Mereka yang cuba menonjolkan diri sendiri pun tidak boleh jadi calon. Dalam Pas, awal-awal lagi akan ditolak.

“Calon mesti mesra dan disenangi rakyat, maksudnya sebagai wakil rakyat kena turun padang dan melawat jika ada kenduri kahwin, bersalin, sakit, kematian. Walaupun kerjayanya doktor atau jurutera sekalipun, kalau rakyat tidak senangi, rakyat tidak calonkan dia, kita tidak akan bawa dia ke depan,” katanya.

Dalam pada itu, Abdul Rani menolak untuk mendedahkan nama semua calon yang disenaraikan kerana ia adalah pendirian parti tersebut malah beliau enggan mengulas sama ada bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali dipilih atau tidak.

“Itu termasuk dalam kita punya ikrar, kita tidak boleh dedahkan perkara itu (nama calon yang diserahkan kepada Pusat). Hanya Pesuruhjaya dan Pusat sahaja yang tahu, saya tahu senarainya tetapi saya tidak boleh mendedahkannya.

“Siapa pun yang dipilih, Pesuruhjaya tidak boleh dedahkan kerana itu pendirian Pas. Sekiranya dimaklumkan awal, akan timbul macam-macam perkara,” katanya.

Bagaimanapun katanya, semua calon yang dipilih mesti turun padang dan berjumpa rakyat di kawasan masing-masing agar rakyat lebih mengenali mereka.

“Empunya diri tahu mereka dicalonkan jadi mereka perlu buat kerja (turun padang) di kawasan masing-masing. Sebagai contoh, sekiranya tiada nama saya dicalonkan dalam tiga senarai di Meru, saya perlu memberikan laluan kepada mereka di situ.

“Sekarang ini, calon akan dimaklumkan awal sebab jika lambat, rakyat di kawasan sendiri pun tidak kenal dan tidak tahu calon wakil rakyat mereka,” katanya.

SH

Al- Fatihah Untuk ‘Kala Dewata’ Bapa Azmil Mustapha


‘Bapa gigih ,tak pernah jemu cari ilmu’

SHAH ALAM – “Arwah ayah seorang yang gigih dan tidak pernah jemu mencari ilmu hingga ke akhir hayat,” kata anak sulung penulis novel, Kala Dewata, iaitu Azmil Mustapha me­ngulas tentang arwah ayahnya, selepas menghadiri pengebumian di Tanah Perkuburan Islam Seksyen 21 di sini, pagi semalam.

Kala Dewata yang terkenal de­ngan novel berjudul Atap Genting, Atap Rumbia, atau nama sebenarnya, Datuk Prof Dr Mustapha Kamil Yassin kembali ke rahmatullah kelmarin pada usia 87 tahun, setelah me­ngalami sesak nafas selepas menunaikan solat Zohor di rumahnya.

Arwah, penghidap darah tinggi, kencing manis dan lemah jantung sempat berpesan kepada dua anaknya yang meriba ketika rebah, sebelum menghembuskan nafas terakhir, supaya mempercepatkan urusan pengebu­mian dan tidak membaca talkin di tanah perkuburan.

Beliau meninggalkan isteri, Datin Azizah Musa, 80, bersama tujuh anak serta 40 cucu dan seorang cicit.

Sebelum bersara, beliau bertugas sebagai pensyarah di Pusat Pengajian Ilmu Kemanusiaan di Universiti Sains Malaysia (USM), Pulau Pinang dan kemudian menyambung kontrak di Universiti Malaya (UM).

Beliau pernah berkhidmat dengan Radio Televisyen Malaysia (RTM) sebagai jururunding dan menjadi pensyarah di Royal Metric Collega serta Language Institute, Kuala Lumpur.

Azmil berkata, minggu lalu, dia ada bertemu ketika ayahnya baru pulang dari Terengganu, melawat isteri keduanya dengan menaiki bas dan berkelakuan pelik, apabila bertanyakan tarikh lahir dan umur anak-anak serta cucu-cucu.

Sementara itu, Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut menziarah berkata, arwah seorang aktivis kebudayaan dan persuratan Melayu yang banyak memberi sumbangkan kepada anak bangsa.

“Saya mengenali beliau pada sekitar 1970-an. Ketika itu, beliau seorang pensyarah di UM dan saya masih belajar di sana. Beliau seorang yang mesra dan memberi idea yang bernas serta menjalani kehidupan sederhana dalam semua perkara,” katanya.

SH

Adegan Ranjang Maya Karin dengan Aaron Aziz Pulak dah


Adegan ranjang Maya dan Aaron

MAYA KARIN menjadi gadis kampung? Mungkin ada yang tidak boleh menerima hakikat tersebut memandangkan imej moden cukup sinonim dengan figura jelita itu selama ini.

Namun, novel Ombak Rindu yang kini diadaptasi menjadi sebuah filem, berjaya menzahirkan watak yang sangat berbeza buat Maya.

Buat pertama kalinya Maya memegang watak Izzah, seorang gadis kampung naif dan bertudung yang mana ia sungguh kontra dengan dirinya yang merupakan seorang wanita bandar.

Lontaran jiwanya sebagai Izzah dalam Ombak Rindu juga terkesan sehingga meninggalkan sisa di hati penonton dan disifatkan antara lakonannya yang terbaik sepanjang aktif sebagai pelakon.

Watak Izzah senang benar menambat hati aktres Maya Karin kerana dia telah mengenal dan mengimpikan watak Izzah sekitar tujuh tahun lepas selepas membaca novel nukilan Fauziah Ashari itu.

Justeru, pelawaan oleh pengarah Osman Ali untuknya menjiwai watak Izzah dalam versi filem yang menggunakan judul yang sama, terus diterimanya tanpa berfikir panjang. Tanpa solekan tebal dan harus menjadi orang kampung termasuk mengenakan tudung buat pertama kalinya di layar perak, Maya dengan rela bersetuju untuk menjadi Izzah.

Ternyata, pilihan Maya tepat kerana Osman Ali berjaya membangkitkan sisi lain Maya sebagai aktres yang pernah dilihat sebelum ini.

Pada previu filem Ombak Rindu yang berlangsung di Mid Valley, Kuala Lumpur baru-baru ini, ramai yang mengakui gagal mengawal air mata daripada mengalir deras di pipi.

“Filem ini antara yang mencipta rekod saya dan Aaron sebagai naskhah yang paling banyak membuatkan kami penat menangis. Semua adegan menangis dilakukan secara semula jadi tanpa bantuan air penitis mata.

“Saya sebagai Izzah wanita teraniaya harus kekalkan wajah sedih sepanjang penggambaran, sebab itu kami adakan sesi latihan bersama Elly Suriati selama tiga minggu sebelum penggambaran bermula,” ujar Maya.

Suami orang

Maya juga hidup sebagai Izzah dalam tempoh sebelum penggambaran bermula sehinggalah penggambaran selesai. Dia diberi lagu tradisional Terengganu oleh Elly Suriati serta memakai tudung jika keluar ke kedai, untuk menyesuaikan dirinya dengan watak Izzah.

“Saya baca skrip berulang kali dan tertanya-tanya macam mana saya harus lakukan untuk melontarkan jiwa Izzah secara semula jadi tanpa dipaksa.

“Kiranya ini memang lakonan sepenuhnya tanpa ada sebarang aksi lasak. Sebelum ini, kebanyakan filem saya lebih kepada aksi dan kurang lakonan seperti Duyong dan Pontianak Harum Sundal Malam,” jelasnya.

Meskipun terdapat adegan intim antara Maya dan Aaron di atas ranjang, dia bagaimanapun enggan adegan itu ditonjolkan atau sebagai bahan jualan sebagai pelaris filem Ombak Rindu.

Adegan (ranjang) itu memang perlu ada untuk menggambarkan kasih sayang yang terjalin antara watak Izzah dan Hariz tetapi ia tidak berlebihan.

“Saya tidak mahu orang memperkatakan filem Ombak Rindu semata-mata kerana adegan itu sedangkan setiap jalan cerita yang ditampilkan dalam filem juga penting. Mereka harus datang menonton kerana sebuah naskhah bukan kerana sebuah adegan sahaja,” tegasnya yang akan muncul dengan album baharu pada tahun hadapan.

Bercerita dengan lebih lanjut mengenai adegan intim yang menjalani proses penggambaran sekitar dua jam itu, kata Maya, dia sendiri berdebar-debar untuk melakonkannya kerana ia merupakan kali pertama dia melakonkan adegan sedemikian rupa.

“Saya sendiri sudah diberitahu awal tentang kewujudan adegan itu dan ketika hari penggambaran adegan itu saya memang berdebar-debar dan sejam sebelum itu saya rasa pelik kerana saya tidak pernah melakonkan adegan intim di atas katil seperti itu, tambahan pula Aaron merupakan suami orang, jadi saya agak bimbang, adakah adegan itu berlebihan.

“Tetapi Alhamdulillah, ia berjalan dengan lancar dan muncul di skrin. Rasanya orang yang menontonnya pun boleh menerimanya,” tutur Maya lagi yang mengakui secara peribadi, dia sendiri menyukai filem Ombak Rindu.

Aaron yang terkenal dengan watak romantisnya di dalam drama pula memberitahu, isterinya, Diyana Halik tidak kisah, malah merestui adegan intimnya bersama Maya serta Lisa Surihani yang memegang watak antagonis buat pertama kalinya sebagai Mila Amylia.

“Isteri saya tidak kisah kerana dia memahami kerjaya saya sebagai seorang pelakon. Malah, dia yang baca skrip terlebih dahulu dan ada ketika sesi latihan serta penggambaran berlangsung. Jadi, tidak ada sebarang isu yang timbul kerana isteri saya sentiasa bersama saya ke mana sahaja saya pergi,” bicara Aaron.

Air mata jantan Aaron

Aaron tidak malu untuk mengakui filem Ombak Rindu paling banyak meragut air mata jantannya selain mengakui adegan intim bersama Maya antara yang paling sukar.

“Saya dan Maya pernah bertemu untuk iklan L’oreal, sejak itu kami kenal tetapi tidak pernah bekerjasama dalam drama mahupun filem. Keserasian antara kami sedang timbul kerana dia seorang aktres yang bagus.

“Namun begitu, bagi saya, adegan intim bersama Maya antara adegan yang paling susah untuk dilakonkan kerana saya tidak tahu ekspresi wajah apa yang harus saya tonjolkan. Jadi, saya buat wajah biasa sahaja kerana watak Hariz lakonan saya itu penuh dengan sifat ego,” jelas Aaron yang berjaya menunjukkan lakonan yang cukup cemerlang dalam filem yang menelan belanja sebanyak RM2.1 juta itu.

Mengulas lanjut mengenai watak Hariz, jelas Aaron, ini bukanlah kali pertama dia melakonkan watak sedemikian dan kerana pengalaman berlakon watak yang sama memudahkan perjalanan penggambaran filem Ombak Rindu yang dijalankan di Langkawi, Kedah serta Cameron Highlands, Pahang.

“Saya pernah berlakon watak yang lebih kurang sama sebelum ini tetapi dalam drama, untuk filem rasanya belum pernah lagi kerana filem kebanyakan filem saya adalah filem aksi,” ulasnya.

kosmo

Nota: Aku pernah tengok satu filem dari iran bercerita pasal kasut saja tetapi yang menariknya filem tuu dapat best award dari festival filem asia.

Tak dak pulak adegan ranjang dalam filem tu. Perlu ada ke adegan ranjang untuk menarik hit penonton.

Kang nanti jadi kecoh macam filem ni pulak…kontroversi-filem-berunsur-lucah-aire-libre-di-pawagam-malaysia/

Apa Pasal Member Gerakan Ni Masuk PKR Pulak ?


Apa sebab paling logik beliau ini masuk PKR?

Sebab PKR selalu duk bohong rakyat laa kot..hahaha ..atau sebab  pak Berahim PERKASAm kuat sangat ‘berjihad’..

Atau sebab PKR selalu duk kuat kempen sampai Ketua Penerangan Pemuda Gerakan pun tak terlawan agaknya..hahahaha

Rasa aku laa mungkin ada kebenaran dakwaan blogger juak juak UMporNO yang mana Anwar jangan duk pi dengar ceramah beliau nanti terpengaruh seperti tuu jugak kata Tun M pun..hahaha hahahaha

Sebelum ni Ketua bahagian Padang Serai keluar parti Gerakan…terkini-setiausaha-parti-gerakan-kedah-masuk-pkr/

Bekas ketua Penerangan Gerakan sertai KEADILAN

Bekas Ketua Penerangan Pemuda Gerakan Selangor, Delren Terrente Doughlas mengambil keputusan untuk menyertai KEADILAN selepas kecewa dengan Gerakan dan Barisan Nasional.

Delren berkata, penyertaan beliau dalam parti itu kerana yakin dengan reformasi KEADILAN yang memperjuang kesaksamaan untuk setiap kelompok rakyat di negara ini.

“Saya juga memutuskan meninggalkan Gerakan kerana hala tuju parti ini kerap ditentukan Umno selain tidak yakin dengan kepimpinan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon,” katanya yang turut menyatakan kira-kira 30 bekas anggota Gerakan dari Selangor dan Kedah bakal mengikut langkahnya.

Penyertaan beliau itu diumumkan pada awal Muharram dan sebaik selesainya Kongres KEADILAN kali ke lapan yang berlangsung di Johor.

Beliau yang merupakan ahli Gerakan sejak 2004 juga menyandang Ketua Cawangan Gerakan DUN Ijok selain Ketua Bahagian Gerakan Kuala Selangor sebelum ini.

“Semasa menyatakan hasrat mahu keluar parti, tiada respon dari pimpinan Gerakan kecuali hari ini beberapa pemimpin menghubungi saya termasuk Tsu Koon selepas saya menghantar sms menyatakan hasrat keluar parti,” katanya.

Sementara itu, Tian Chua mengalu-alukan penyertaan mana-mana individu termasuk Dalren menyertai KEADILAN, kerana parti itu merupakan parti yang menawarkan ruang dan peluang pada semua golongan yang komited pada perjuangan untuk rakyat.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=23726

18SX: Tengah Sedap ‘Asmara’ Orang Ambil Gambar


Maksiat dalam kereta

KUANTAN – Memalukan. Itulah perkataan yang sesuai menggambarkan perbuatan tidak senonoh dua individu dipercayai sepasang kekasih apabila tanpa segan silu melakukan maksiat dalam kereta yang diletakkan di tempat letak kereta belakang lorong kedai, Jalan Datuk Lim Hoe Lek di sini, petang semalam.

Perbuatan terkutuk pasangan berusia dalam lingkungan 20-an itu sempat dirakam orang awam kebetulan berada di kawasan itu.

Lebih memalukan, pasangan wanita yang melakukan adegan itu nampak sopan dengan bertudung dan berbaju kurung.

Orang awam dikenali sebagai Fook berkata, adegan memalukan dalam kereta jenis Proton Saga itu berlaku kira-kira 20 minit.

Menurutnya, dia kebetulan di pejabat berhampiran kawasan itu ternampak kelibat mencurigakan pasangan terbabit sebelum keluar meninjau kerana bimbang berlaku kejadian jenayah di situ.

“Selepas mengamati barulah saya tahu peristiwa sebenar di mana pasangan kekasih itu sedang asyik bermadu asmara di tempat terbuka tanpa segan silu,” katanya.

Fook berkata, tidak lama kemudian dia ternampak kereta itu beredar namun masih berlegar di kawasan terbabit sebelum meninggalkan kawasan itu.

Sementara itu, seorang pekerja swasta di kawasan berkenaan yang mahu dikenali sebagai Rahman berkata, lorong belakang yang agak tersorok dan jarang dilalui kenderaan memberi kesempatan kepada pasangan gelojoh nafsu seperti itu melakukan aksi terlarang.

Dia berkata, beberapa rakannya pernah menceritakan terserempak dengan pasangan kekasih yang sedang memadu asmara dalam kereta seperti mana aksi yang dirakamkan itu.

“Kalau boleh, pihak berkuasa agama turut memberi tumpuan dan membuat rondaan di kawasan lorong belakang bagi membendung gejala negatif ini.

“Mungkin pasangan kekasih seperti itu berani melakukan maksiat kerana mereka tahu kawasan itu ‘selamat’ dan tersorok,” katanya.

Sh

Nota: Ini dah kira kes berat bro, sampai tak dak perasaan malu. Baik kawin cepat cepat beb lagi bagus.

%d bloggers like this: