Rais Yatim Bakal PM Malaysia


Rais Yatim ada harapan jadi Perdana Menteri

Singgah dirumah seorang kawan lama tadi yang kebetulan OKU , bukan orang kurang upaya laa tapi orang kuat Umno.Sengaja aku singgah untuk ziarah seorang kawan dari parti Umno kerana dah agak lama kami tak jumpak.Walau berlainan idealogi politik namun perhubungan sebagai sahabat sejak sekian lama tak pernah putus.Ada kala aku talipon kat dia bertanya khabar dan ada ketika dia talipon kat aku bertanya khabar jugak.Ya laa sempena hari raya a’idil fitri ni kita kunjung mengunjung, eratkan tali persaudaraan sesama muslimin.

Kena pulak malam ni baguih punya nasik arab dia hidangkan untuk aku , fuhhh sedap laa jugak aku katakan nasik arab cicah dengan kambing BHOR, ada dibuat sup dan masak kurma . Meleleh ayaq lioq laa jugak ..hahaha

Kawan aku ni dia suka isap rokok  brand dari over sea punya ,aku tak tau mana mai dia punya rokok tu, asap dia tak dak laa busuk macam curut atau rokok Surya seludup..hahaha.asap dia bau wangi saja..Baguh punya duk bersembang sambil pekena ‘teh mekah’ tapi mace in india..hahaha ..punya sedap dia duk balun Rosmah dan Najib yang laa ni sedang menjadi liabiti kepada Umno..dia kata sampai beg tangan , cincin, dan kisah kisah bomoh Rosmah dan ucapan hari kebesaran pun Rosmah menyibuk tak sudah sudah.

Aku kata kat dia mana aku tau semalam aku tak tengok Tv pun ucapan Rosmah tu..’hang penyokong pas mana mau tengok Tv 3 suku ‘ dia kata kat aku..lagi pun baguih laa Tv duk tolong pelingkup muka Rosmah dan Najib..kata dia. Apa pasai pulak yang hang duk hentam teruk sangat mengalahkan orang PKR duk kutuk Rosmah dan Najib aku kata.

Haaa ni ada satu cerita baik punya aku nak bagi tau kat hang. Hang tau dak sebelom menjelang Perhimpunan Angguk Umno hujung tahun ni ada kawan kita bagi tau Rais bakaq jambatan akan ganti Najib..

Huiisssh…biaq betui? mana hang dapat berita hot ni? aku tanya dia.Sat aku habaq kat hang ..kata dia.

Sumber dalama parti Umngok tengah panas cerita Muhyiddin,KJ,Zahid Hamidi and da geng tengah duk atoq nak perjatuh Najib laa ni.Kononnya depa nak buat kejutan dalam perhimpunan angguk Umno supaya Najib letak jawatan PM, Najib diberikan CUTI 1 tahun sehingga selesai PRU13.tapi Najib jugak ada strategi untuk masih lagi memegang jawatan Presiden Umno dan PM Malaysia.

Macam mana Najib buat tu? aku tanya..Kata dia..Najib tengah susun 1 program untuk melantik Rais yatim memangku jawatan PM, bukan jawatan PM diserahkan kepada Muhyiddin.Maka Rais Yatim secara tidak langsung akan jadi PM laa.Muhyiddin Yassin putih mata lagi laa teringin nak jadi PM.Manakala selepas PRU13 nanti jawatan PM akan dipegang semula oleh Najib.Itu pun kalu Bn masih lagi dapat undi untuk mentadbir Malaysia laa..hahaha

Patut pun laa ni aku tengok Rais Yatim bukan main sakan lagi duk cover Najib..hahaha

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comments

  • razali  On September 1, 2011 at 3:12 am

    Kalendar blog ni salah beb..1 Sept bersamaan 3 Syawal la..ejaan syawal pun main sedap eja jer..

    • abu shahid  On September 1, 2011 at 6:45 am

      itu pak habib dari seberang punya widget..nanti ada kot beliau adjust balik.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: