isu Gereja: Tun Madey Kata Orang Tak Percaya JAIS,MAIS


Sentimental pulak Tun M kita punya komen hari ni ..hahaha

Barangkali kesan ‘protes Bersih’ dari anak perempuan kesayangan masih terasa agaknya..

Jika perbuatan itu nampak seperti serbuan ,,apa kita nak kata lagi..

Serbuan bermaksud suatu tindakan yang menunjukan dengan sikap kasar…Kalu nak orang cakap bukan sebuan ,sepatutnya ikut prosedur.

Undang undang Malaysia untuk semua rakyat tidak kira kaum..Jika tidak patuh kepada prosuder undang undang tak kiralah sapa pun Jais ke Mais ke itulah akibatnya…

Betul laa Jais Mais dibawah Sultan Selangor..takkanlah ‘orang’ Sultan boleh mencabar undang undang?

‘Orang’ Sultan boleh buat sesuka hati?..sepatutnya orang Sultan kena tunjukan sikap sebagai pembawa imej peribadi Sultan, mestilah orang Sultan tak suka disebut mereka itu ‘samseng’ kan.

1. Kabarnya Ketua Pengarah Jais tidak tahu menahu kes serbuan ke gereja..ini pun satu haru biru jugak.macam mana KP boleh tak ada info. Jadi atas arahan siapakah sebuan tersebut dibuat?

2.’Bahan Siasatan’ boleh terlepas keluar dari JAIS MAIS..ini dah 2 kali haru biru..hahaha..Maksudnya Blog Umno lebih HEBAT dari orang Sultan?

Kena selidik rapi sebelum tindak: Tun M

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kerajaan tidak perlu tergesa-gesa untuk mengambil tindakan dalam isu dakwaan cubaan memurtadkan umat Islam di negara ini sebaliknya perkara itu perlu diselidiki dahulu.

Beliau melahirkan pandangan ini di sebalik isu Jabatan Agama Islam Selangor mengadakan serbuan ke atas Gereja Methodist Damansara Utama dekat Petaling Jaya awal bulan ini.

“Kadang-kadang tuduhan itu benar, kadang-kadang tak. Kalau gopoh untuk menyiasat, esok bila (tindakan itu) salah, orang dah tak percaya lagi.

Tunggu dulu sehingga dapat maklumat yang benar,” katanya kepada pemberita selepas majlis berbuka puasa di Masjid Al-Ehsan, Batu 3, Kodiang, dekat sini malam tadi.

Dipetik Bernama Online, Dr Mahathir  berkata masyarakat Islam sendiri perlu mengambil berat terhadap golongan yang memerlukan bantuan bagi mengelak kemungkinan akidah mereka terpesong.

“Kalau tak ambil berat dan mereka menderita, mungkin mereka akan tertarik dengan orang yang menawarkan bantuan kepada mereka,” katanya.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: