Bongkar: Polis Selak Baju Dalam pulak dah!


Ada akta boleh selak tengok baju dalam ke?

Kalu yang diselak tu pompuan, alamat penampar naik muka gamaknya!..hahaha

BERSIH 2.0: Polis selak baju sebelum tangkap

Tiga anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) ditangkap pihak polis ketika sedang minum di Pasar Awam Batu Gajah di sini pagi tadi.

Mereka adalah Timbalan Ketua Cabang Batu Gajah, Adnan Talib, Naib Ketua Anthony Vijaya dan Timbalan AMK, Tamiselvam.

Difahamkan mereka tidak pun memakai baju kuning Bersih 2.0 ketika itu dan baru sahaja tiba di sebuah kedai minum di sini sebelum didatangi beberapa orang pihak polis.

Tiba-tiba salah seorang anggota polis itu bertindak menyelak baju yang dipakai salah seorang daripada mereka dan menampakkan baju kuning bertulis Bersih 2.0 yang dipakai di bahagian dalam terus ditangkap.

Ekoran itu, dua rakannya yang lain turut menyarung baju serupa agar mereka juga ditangkap bersama.

Kesemua mereka kemudiannya dibawa ke IPD Batu Gajah kira-kira jam 10 pagi untuk dirakam keterangan.

Turut serta ke IPD bersama ketiga-tiga mereka adalah Adun Tronoh S.Sivakumar dan peguam Ng Mun Yin.

Sivakumar ketika diminta mengulas perkara itu menyifatkan, polis bertindak keterlaluan dan tidak menghormati rakyat.

“Mereka pakai T-shirt Bersih di dalam, di luar baju lain, polis pergi buka baju mereka, apa kuasa polis buka baju orang cek dalam pakai baju apa?” soalnya tidak berpuas hati.

Beliau juga dimaklumkan ketiga-tiga yang ditangkap tersebut hadir ke pasar pagi tadi adalah untuk memastikan maklumat berkumpul yang diterima mereka melalui khidmat pesanan ringkas SMS betul atau ‘perangkap’.

Ia kerana, tiada sebarang arahan pun dari kepimpinan parti untuk berkumpul di sini hari ini.

Sementara itu, Ng Mun Yin pula memaklumkan mereka ditahan di bawah Seksyen 112 Kanun Keseksaan.

Polis juga ujarnya memberi jaminan kesemua yang ditahan akan dibebaskan hari ini.

Hd

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comments

  • Hadi  On July 2, 2011 at 4:41 pm

    Eloknya …masa tangkap tu…bagi kan penampor sekor sekor…peh tu campak jer ke lombong tinggal banyak kat batu gajah tu bagi biawak makan….nasib baik aku tak jadi polis….kalau aku jadi polis aku belasah puak ni cukup cukup…..

    • abu shahid  On July 2, 2011 at 5:55 pm

      Hang ada peluang jadi polis bantuan lagi.

      patutlah orang benci polis, lebih lebih lagi polis yg macam hang.

  • Anonymous  On July 9, 2011 at 7:38 pm

    mmg patot pon ko xjadik polis..polis cm kau ni mmg kene sumpah ajela lebih 44 x dgn owang..ape hak kau nk cmpak owg msok lombong..nk ikot cm pemimpin ko jgak..suke2 je nk bunuh org

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: