Najib Minta PR Tunjuk Anak Jantan, Najib Tu Anak Jantan Ke?


Kah kah kah..tersedak aku tengah minum air tadi bila bila Najib minta PR minta tunjuk ‘anak jantan’.

Woit Najib..apa benda hang merapu ni?..Pernahkah hang tunjuk anak jantan bila:

1..Siasatan kes pembunuhan Altantuya cuma setakat pegawai polis pangkat rendah saja.

2..Siasatan enjin jet pejuang F15E pun macam tu jugak?

3..Dokumen IPP kenapa tak berani dedahkan kepada rakyat?

4..Ada berani benarkan penggunaan dakwat kekal?

5..Apa masalah sebenarnya 2 biji telaga minyak diserahkan kepada Brunei? 

6..Ada berani Umno tidak menggunakan jentera kerajaan dalam PRU?..walau padang tak sama rata PR tetap lawan.

7..Ada berani Umno bertanding atasa lambang parti sendiri? hahahaha soalan cepumas tu..

8..Ada berani benarkan pemimpin PR berucap dalam TV satu hari selama 2 jam?…hahahha gerenti tak dak berani punyalah.

9..Paling anak jantan..kah kah kah ..Ada berani turun court jadi saksi kes juboq saifool…hahahahaha

10..Ada berani bagi Royalti Kelantan?

cukup laa takat tu dulu soalan ..hahahha

Di negara yang lebih maju dari Malaysia demonstrasi ni keraaaajaaan depa tak pernah takut pun dengan demonstrasi rakyat!

Najib takut demo: minta tunjuk anak jantan bertanding PRU

Dilihat sebagai nada yang semakin keras, Datuk Seri Najib Razak hari ini mencabar Pakatan Rakyat supaya berdepan dengan Barisan Nasional (BN) sebagai “anak jantan” dan bukan turun di jalan untuk mengadakan Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Pengerusi BN ini berkata, matlamat utama Himpunan Bersih 2.0 bukan mahu menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong, tetapi mahu menimbulkan huru-hara dalam negara.

“Pada pembangkang (Pakatan Rakyat) bila mereka melihat kita terus bergerak ditambah pula kemenangan pada pilihan raya kecil yang lalu dan pilihan raya negeri Sarawak, jadi bagaimana mereka mahu merampas momentum ini sebab momentum ini ada pada kita.

“Mereka buat kesimpulan untuk mendapatkan kuasa  dengan mengadakan Himpunan Bersih 2.0, bukan untuk serahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong atau mahu sistem pilihan raya yang adil tapi nak buat huru-hara.

“Waktu pilihan raya, kalau anak jantan yang sebenar bila pilihan raya, bertandinglah . . . kalau berani, kalau bukan anak jantan buatlah di jalanan dan berdepan dengan undang-undang,” katanya ketika merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan Parti Progresif Penduduk  di sini.

Najib menegaskan bahawa BN tidak pernah memanipulasi pilihan raya seperti mana yang didakwa Pakatan Rakyat.

“Kalau kata pilihan raya ini tidak adil kenapa kita nak serah Selangor, kenapa nak serah Pulau Pinang, kenapa PAS boleh perintah 20 tahun di Kelantan.

“Kalau kata kita manipulasi pilihan raya sudah tentu semua negeri akan jadi milik BN, kita tidak manipulasi pilihan raya tapi kita didokong rakyat… tapi kita jangan buat sesuatu yang boleh timbulkan huru-hara di jalanan sebab kuasa politik di tangan rakyat bukan di jalanan,” katanya.

Bersih memutuskan mengadakan perhimpunan besar-besaran pada 9 Julai di ibu negara untuk mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melakukan transformasi dalam sistem pilihan raya.

Himpunan Bersih kali pertama diadakan pada 2007 dan berjaya menggerakkan kira-kira 50,000 orang sebelum disuraikan oleh polis dengan menggunakan gas pemedih mata dan meriam air.

tmi

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comments

  • Monggolman  On June 26, 2011 at 4:55 pm

    yang keluar/masuk kamunting tu ‘anak jantan’ ker? 1 parti 2-3 calon bertanding @ yang kena tindakan gara-gara bertanding atas tiket bebas? inikah Demokrasi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: