1Malaysia: Cerita Pegawai Imigresen Tengok ‘alat sulit’ Amoi


Pom pang pom pong NGO,Partai politik dan orang perseorangan bercerita soal dua orang gadis amoi singapura disuruh bogel dan ketuk ketampi oleh pegawai imigresen.

Faktanya 2 ekor amoi tu cuba masuk ke Malaysia secara ‘Haram’. Dah hangpa nak masuk untuk makan ke shopping ke,ini Malaysia ada undeng undeng tau dak!

Lu worang tadak sekolah ke?..apesal kereta lu worang mahal mahal boleh beli! passport tak berapa sen pun lu worang tak mau kasik chop.dah jadi kecoh pegawai imigresen kononnya kena bambu lagi.

Ini Malaysia adalah negara merdeka dan punya sistemnya sendiri.

OK, mamat JB punya cerita lagi best kalu nkorang nak tau, kalu kene tangkap dek imigresen atau Pak Polisi Singapor lebih teruk dari itu lagi.maleh aku nak letakan kat sini.

Kene ketuk ketampi is ok ,cuma tersasul bab suruh bogel aja.. hahahah

So lain kali sesiapa ada niat untuk ‘enter’ to Malaysia….Lu orang sendirik ingatlah!

Ketuk ketampi dan bogel, kini laporan di Putrajaya

Jabatan Imigresen Johor telah menjalankan siasatan berhubung dakwaan dua wanita Singapura yang mereka dipaksa ketuk ketampi dan bercangkung dalam keadaan berbogel oleh anggota jabatan berkenaan.

Kedua-dua wanita itu dilapor ditahan awal pagi 9 Jun lalu, atas dakwaan cuba masuk ke Malaysia secara tidak sah.

“Kita telah menjalankan siasatan dan sudah menyerahkan laporan (berhubung insiden itu) kepada ibu pejabat imigresen di Putrajaya hari ini.

“Tunggulah keputusan daripada ibu pejabat imigresen dan kementerian,” kata pengarah Imigresen Johor, Mohd Nasri Ishak ketika dihubungi Malaysiakini.

Mohd Nasri bagaimanapun enggan mengulas lanjut kerana tidak mahu kenyataaannya bercanggah dengan keputusan ibu pejabat.

singapore customs nude squat 130611Akhbar harian berbahasa Cina di Singapura –Lianhe Zaobao, melaporkan kejadian itu berlaku pada awal pagi 9 Jun lalu apabila dua wanita berkenaan memandu menyeberangi Tambak Johor dari republik itu.

Mereka menuju ke Johor Bahru dengan tujuan untuk makan malam tetapi secara cuai dan lalai melalui kaunter imigresen tanpa mengecop passport masing-masing.

Atas kesilapan itu, mereka ditahan dan didakwa sebagai pendatang asing dan dikurung di lokap di Pontian, Johor.

Wanita yang menggunakan nama samaran Lin Li Li, memberitahu akhbar itu, dia dan rakannya Zhan Ting Ting, juga nama samaran, kemudiannya diarahkan supaya menanggalkan semua pakaian mereka dan melakukan ketuk ketampi sebanyak 10 kali.

Selepas selesai melakukannya, mereka diberi pakaian tahanan dan mendakwa digari dan dikurung di bilik tahanan yang cukup memilukan.

mKini

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comments

  • anak umno  On June 17, 2011 at 7:34 am

    Itu cara untok keluar Dadah jika mereka simpan dalam alat sulit mereka. Jika guna tangan untok koret nanti d tudoh cuba merogol. INI SEMUA NIAT JAHAT TINA CINA UNTOK.MEROSAK IMAGE MSIA.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: