Ummi Hafilda Kecewa Lagi..


Good try..but loose..SORRY JANGAN GELAK

apalah nasib si anak dara ini sejak dua menjak ini asyik kena ‘reject’ aja kesnya.

Kekadang aku tepikiaq jugak pasai apa yang dia ni duk kalut sangat Saman Menyaman ni…takkan pasai nak cari glamour kot?

Tapi ada sesuatu yang tersembunyi dari itu semua..agak agak hangpa apa dia?

Haaa tau pun..PRU13 tak lama lagi dah..apa kaitan itu semua…BN perlu jatuhkan Anwar dan aibkan beliau secukup cukupnya..

Tapi kuasa Allah siapa tahu…semua perancangan BN semakin hari semakin menemui kegagalan..kes liwat,kes video lagi kes apa..kes ejen Cina,India,kristian,islam pelurural apa tu ..aku pun payah nak sebut..

Akhirnya Anwar terus mendapat tempat dihati rakyat Mesia..

Aku pinjam sat ..siapa dia punya kata kata ini..LAST MEN STANDING

Mahkamah tolak saman fitnah Ummi Hafilda

Mahkamah Tinggi mengetepikan saman fitnah RM100 juta difailkan oleh ahli perniagaan Ummi Hafilda Ali terhadap bekas rakan perniagaannya dan Malaysiakini, bulan lalu.

Hakim Zabariah Mohd Yusof memutuskan demikian di kamarnya selepas peguam kedua-dua pihak gagal hadir ketika pengurusan pertama kes hari ini.

Pada 17 Mac lalu, Ummi Hafilda, 43, memfailkan saman tersebut melalui Tetuan Sahrihan & Hamdan dengan menamakan Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda sebagai defendan pertama dan Mkini Dotcom Sdn Bhd yang menyelenggarakan laman berita Malaysiakini sebagai defendan kedua.

Ummi Hafilda dalam saman pemula tersebut mendakwa defendan dalam satu temu ramah di lobi bangunan Parlimen telah mengeluarkan kenyataan bersifat fitnah dan menyerangnya secara peribadi.

Beliau mendakwa kenyataan yang dikeluarkan oleh Nor Azman adalah semata-mata untuk memalukannya dan bermotifkan niat jahat.

Ummi Hafilda juga mendakwa kenyataan Nor Azman seolah-olah beliau seorang wanita yang mempunyai banyak skandal dan amat tidak jujur, serta terlibat dengan bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan yang mengakibatkan pertuduhan meliwat terhadap Anwar.

Beliau mendakwa defendan kedua pula telah secara cuai membenarkan penerbitan, penulisan dan penyiaran artikel bersifat fitnah tersebut di web portal www.malaysiakini.com pada 15 Mac lalu.

Selain menuntut ganti rugi am sebanyak RM100 juta, plaintif memohon satu injunksi untuk melarang kedua-dua defendan daripada terus membuat kenyataan-kenyataan berbau fitnah terhadapnya.

Ummi Hafilda juga turut memohon ganti rugi teladan dan ganti rugi teruk, serta lain-lain relif yang difikirkan adil dan sesuai oleh mahkamah.

MI

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: